25 de mașini de fabricat hârtie necretată din pastă fără lemn riscă...

25 de mașini de fabricat hârtie necretată din pastă fără lemn riscă să fie închise în Europa

41
0
DISTRIBUIȚI

Presiunea combinată pe care o exercită supracapacitatea de producție și creșterea costurilor de fabricație pe piața hârtiei necretate produsă din pastă fără lemn afectează în mod considerabil profitabilitatea producătorilor din Europa, ceea ce va genera, inevitabil, închiderea unor unități de producție europene – anticipează studiul „European Uncoated Woodfree Papers Risk of Closure” realizat de prestigioasa companie RISI, o organizație specializată pe domeniul industriei celulozei și hârtiei.

Scăderea cererii pe piața din Europa de Vest și deschiderea unor noi capacități de producție în Europa de Est, Asia și America Latină ar putea forța oprirea a până la 25 de mașini de fabricare a hârtiei – a căror capacitate însumează peste 1,5 milioane de tone -, transformând Occidentul într-un importator net de hârtie necretată din pastă fără lemn până în anul 2015.

Potrivit studiului realizat de RISI, cererea pieței din Europa de Vest pentru hârtie necretată din pastă fără lemn a suferit o rată anuală de scădere de 3,3% din anul 2007 până în prezent.

„Ne este clar că multe capacități de producție a hârtiei necretate din pastă fără lemn din Europa vor fi închise, iar acest studiu face pasul de a identifica mașinile și fabricile expuse riscului de a fi oprite”, declară Sampo Timonen, director al departamentului pentru hârtii grafice europene din cadrul RISI, autorul acestui studiu.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, Timonen și echipa sa au analizat 65 de mașini de fabricare a hârtiei și 29 de producători de hârtie pentru aplicații xerografice, tipărire și procesare din Europa. Lista acestora este următoarea: Arctic Paper, ArjoWiggins, Arkhangelsk Pulp and Paper, Burgo, Cartiere Cariolaro, Exacompta Clairefontaine, Fährbrücke Papier, Fedrigoni S.p.A., Goričane, Holmen, Goznak (Krasnokamskaya), Grupo Portucel Soporcel, Hainsberg Papier, Iberpapel, Ilim Group, International Paper, J. Vilaseca, Lenzing, Mondi, M-real, North-West Timber Company, Papelera de Amaroz, Papelera del Oria, Papeteries des Chatelles, Radeċe Papir, Sappi, Steinbeis, Stora Enso, Turinsky Pulp & Paper Mill și UPM.

Studiul realizat de RISI costă 7.500 de euro și relevă amănunțit riscul de închidere a mașinilor pentru fiecare producător în parte, evaluând, de asemenea, societățile care s-ar putea confrunta cu falimentul, mașinile care ar putea suferi o oprire forțată a producției, închiderile planificate sau potențialele vânzări, inclusiv companiile care ar putea intra într-o eventuală consolidare a industriei de profil.

(Sursă: RISI)