Albumele foto sunt la mare modă în Vest în ziua de azi şi în cazul lor, la fel ca şi în cazul altor tipărituri, creşte tot mai mult ponderea celor realizate folosind soluții digitale. Printman a pus un pariu cu piaţa românească de profil şi a decis să-i propună astfel de soluţii, pentru ca de pe urma lor să aibă de câştigat şi companiile locale. Astfel, pe 22 ianuarie, la Bucureşti, un auditoriu numeros cuprinzând, în marea lui majoritate, reprezentanţi de companii care au ca obiect de activitate tiparul foto, a fost prezent la seminarul Digital: The Way Ahead.
Soluţii pentru toate nevoile
Reprezentanţii unora dintre cei mai importanţi producători şi dezvoltatori de soluţii pentru producţia digitală de albume şi aplicaţii foto au prezentat publicului cele mai noi tehnologii şi tendinţe în domeniu. Seminarul moderat de domnul Răzvan Siteanu, Marketing Manager Printman, s-a desfăşurat pe parcursul întregii zile, dacă luăm în considerare şi sesiunea de networking de la finalul prezentărilor. Agenda evenimentului a fost concepută de aşa natură încât să acopere aproape tot ceea ce înseamnă producţia de albume foto: software, soluţii pentru tipar, hârtii speciale, precum şi soluţii pentru finisare.
Astfel, în ceea ce priveşte tiparul propriu-zis, reprezentanta HP (lider pe acest segment) Eva Alcacer, HP Indigo EMEA Photo Segment Manager, a vorbit despre tendinţele de pe această piaţă şi despre soluţiile pe care le propune compania sa. Despre soluţiile software pentru tiparul foto a avut o prezentare interesantă Michael Carey, consultant tehnic la Taopix, firmă britanică ce oferă platforme soft pentru crearea de albume. Nu au fost uitate nici consumabilele. Daniel Kraus, Area Sales Manager Eastern Europe al Felix Schoeller, a vorbit despre factorii diferenţiatori care avantajează hârtiile dedicate tiparului foto digital. Şi pentru că fără finisaje de calitate e greu să discuţi de valoare adăugată serioasă sau avantaje competitive pe piaţa poligrafică atât de plină de provocări astăzi, finisării i s-au rezervat două prezentări în cea de-a doua parte a evenimentului. Despre finisare au vorbit Andrzey Heeb, Chief Marketing Officer la Imaging Solutions şi Bruno Herroelen, International Retail Project Manager al Unibid. Totuşi, chiar având la dispoziţie toate soluţiile de mai sus, mai trebuie parcurşi paşi până la a le îmbina într-o afacere de succes. Ei bine, tocmai despre o afacere de succes cu albume foto produse digital a vorbit Morten Øyås, Chief Executive Officer Lima Foto.
Optimism şi oportunităţi de succes
Şi în timpul prezentărilor, dar şi înainte şi după, interesul din partea publicului pentru cele prezentate a fost maxim, spre bucuria gazdelor. Dar credem că mult mai grăitoare sunt declaraţiile şi mesajele pe care le-am obţinut de la organizatori şi de la o parte din speakeri.
Răzvan Siteanu, Marketing Manager Printman: „Obiectivul principal a fost acela de a poziţiona Printman ca un furnizor potenţial pentru producătorii de albume foto. În momentul de faţă, când spui Printman te gândeşti la tipografie offset, la industrie offset. O bună parte dintre clienţii noştri se gândesc şi la digital. Din ce în ce mai mulţi se gândesc acum şi la wide format, iar o altă bună parte dintre clienţii noştri se gândesc şi la flexografie, pentru că avem şi astfel de soluții în portofoliu. Dar niciunul nu cred că se gândeşte la Printman ca la un furnizor de soluții end-to-end, cum ne place nouă să le spunem, pentru producătorii de albume foto.
Este o piaţă nouă pentru noi, este o piaţă în care avem încredere. Mergem tot timpul pe la târguri în străinătate, urmărim tot ceea ce se întâmplă şi potenţialul de afară. De aceea, credem în această piaţă şi am adus unii dintre cei mai importanţi producători şi dezvoltatori de soluţii pentru cei care activează în domeniul albumelor foto. Astfel, i-am adus pe cei de la HP Indigo care, dacă ne referim la tiparul digital de albume foto, sunt liderul pieţei, i-am adus pe cei de la Taopix, care la fel, sunt printre cei mai importanţi dezvoltatori de software de producţie de albume foto şi am venit şi cu o soluţie completă de finisare, pentru că atunci când cei care produc albume foto au volume din ce în ce mai mari, finisarea deja le ocupă foarte mult timp. Aşadar, clienţii au soluţia pentru tipar, au hârtia pe care să tipărească digital, dacă vorbim de Felix Schoeller, şi au şi o soluţie rapidă de finisare a albumelor.
Asta este ceea ce am încercat să transmitem astăzi. Deşi Printman a început activitatea în domeniul offset, ne extindem întotdeauna în domenii conexe şi venim cu soluţii complete, aşa cum facem şi în zonele din industria tipografică unde suntem top of the line deja. Majoritatea invitaţilor din public sunt producători de albume foto prin metoda convenţională. Mesajul pe care am vrut să-l transmitem a fost acela că pot obţine calitate similară metodei tradiţionale folosind tehnologia de la HP Indigo şi am prezentat şi soluţiile de finisare pe care le putem oferi pentru albumele foto tipărite digital. Este o metodă separată de metoda pe care o folosesc şi de aceea am venit cu acest pachet complet. Despre feedback, suntem încă în sală și mă bucur să văd că invitații stau de vorbă cu partenerii noștri pentru a obține informații suplimentare despre soluțiile prezentate. De asemenea, din ce am discutat până la momentul interviului cu cei care au acceptat invitația noastră și s-au prezentat astăzi aici, am înțeles că le-a plăcut ce au auzit și că evenimentul a fost interesant. Cu siguranţă vor fi discuţii mai amănunţite în viitor, pentru că vrem să ne asigurăm că ceea ce le oferim reprezintă soluţia de care ei au nevoie. Deci, feedback pozitiv. Chiar mai bine decât ne aşteptam.”
Eva Alcacer, HP Indigo EMEA Photo Segment Manager: „Particip la acest tip de evenimente de multe ori. Este o metodă bună de a cunoaşte şi vorbi cu clienţi. Vedem un potenţial mare de creştere în Europa de Est pe piaţa foto. Acesta este încă un motiv pentru ca reprezentanţii HP să vină la cât mai multe astfel de întâlniri în această parte a continentului.”
Michael Carey, Technical Consultant Taopix: „Participarea la evenimentul de la Bucureşti a fost o experienţă foarte interesantă pentru mine, deoarece totul a fost centrat pe domeniul foto, pe produse foto şi pe albume foto. Este foarte bine să ai o ţintă clară, pe care să o tratezi de la un capăt la altul, cum a fost cazul aici: de la pozele propriu-zise, tipărite, la partea soft, precum soluţiile pe care le oferă compania mea, Taopix şi până la partea de legat şi finisări. De asemenea, prezentarea unui studiu de caz a prilejuit aflarea unor lucruri foarte interesante.”
Morten Øyås, Chief Executive Officer Lima Foto (întrebat care sunt factorii de succes într-o afacere cu albume foto – n.r.): „Există mai mulţi factori pentru a avea o afacere de succes cu albume foto. Trebuie să faci rost, în primul rând, de clienţi. Pot să vă dau drept exemplu business-ul cu albume foto pentru şcoli. Trebuie să-ţi asiguri accesul în şcoli, trebuie să afli informaţii despre potenţialii tăi clienţi – părinţii (nume, date de contact), ca să ştii cine sunt, iar accesul în şcoală mai e important dintr-un punct de vedere: ca să poţi face pozele propriu-zise. Ai nevoie de soluţii software ca să poţi comunica cu părinţii şi ca să-i poţi identifica pe copiii din poze. Trebuie să te asiguri că poţi fi contactat uşor, că poţi primi comenzi uşor, că poţi livra albumele foto uşor, totul trebuie să fie uşor. Dar înainte de toate ai nevoie de un produs finit. Poate un album, poate un model de diplomă, un calendar, o agendă. Acestea pot fi folosite pe post de cadouri promoţionale. Aşa încât să poţi oferi ceva primul, înainte de a vinde ceva. Acestea pot fi toate factori de succes.”
Un succes spunem că a fost şi seminarul organizat de Printman chiar la început de an. Piaţa albumelor foto din ţara noastră mai are până la maturitate, unul dintre speakeri estimând că mai avem cam cinci ani până atunci, dar cei de la Printman vor să fie alături de această piaţă de mai devreme pentru a o ajuta şi ei să crească.