Discutăm în fiecare zi cu oameni din acest business, al tipografiei, oameni din toate segmentele acestei mari pieţe. Pentru oameni pasionaţi de acest domeniu şi de tehnologiile care fac lucruri aparent imposibile să se întâmple aici, nu poate fi decât un privilegiu. Şi întotdeauna încercăm să dăm ceva înapoi pentru avantajul de a fi nu numai acolo unde lucrurile se întâmplă, ci chiar în bucătărie, acolo unde se analizează ce se întâmplă şi ce vrea piaţa, se identifică noile oportunităţi şi se planifică ce e de făcut.
Partea de planificare este, trebuie să recunoaştem, cea mai grea. Propriile decizii, atâta timp cât sunt luate în cunoştinţă de cauză sau nu, ne afectează viitorul în bine sau în rău într-un mod care poate fi alterat doar de întâmplări neprevăzute. Dincolo de feedback-ul de la client, de multe ori luăm decizii tactice sau strategice în funcţie de evoluţiile economiilor locale sau globală, de noile tendinţe în tehnologie, de cheia în care citim statisticile şi de previziunile specialiştilor din piaţă.
E un lucru general valabil pentru orice industrie, nu numai cea poligrafică. Dar aplecându-ne asupra lucrurilor care ne dor pe noi, respectiv, problemele de care ne lovim în industria noastră, nu putem să nu ne întrebăm: urmăm un trend valabil pe plan mondial despre care nu avem suficiente date că ar fi valabil şi la noi, încercăm să impunem nişte tendinţe? Propunem pieţei ceva ce am descoperit noi sau pur şi simplu reacţionăm la ce vrea clientul ca şi la ce a vrut şi până acum?
Problema ar putea fi privită dintr-o altă perspectivă, totuşi. Dacă statisticile spun că segmentele sign sau packaging sunt cele cu creşterile cele mai mari, asta înseamnă că ar trebui să facem toţi packaging şi sign începând de mâine? În România, modelele de business autohtone încă sunt experimentale chiar în cadrul unor afaceri cunoscute drept serioase. E adevărat, specialităţile casei sunt cunoscute, în general, în piaţă cam pentru fiecare tipografie şi nimeni nu vrea să schimbe specificul business-ului cu 180 grade dintr-o dată, majoritatea jucătorilor oferă doar servicii adăugate treptat pe lângă core business. Din acest punct de vedere, recunosc, oricât de tânăr o fi capitalismul nostru, mulţi dintre antreprenorii din printul românesc dau dovadă de mult simţ – întotdeauna optează pentru o soluţie corectă în locul uneia grele. O creştere organică în locul riscului.
Notice: compact(): Undefined variable: limits in /home4/poshpr/print-magazin.ro/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853
Notice: compact(): Undefined variable: groupby in /home4/poshpr/print-magazin.ro/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853