Investițiile în echipamente, în resursa umană și în parteneriate solide sunt componentele succesului Livco Design. Compania s-a dezvoltat de la an la an, ajungând, în prezent, la un portofoliu de peste 250 de clienți și țintește pentru 2017 o cifră de afaceri care să depășească milionul de euro.
Recent, Livco Design a achiziționat o mașină plană de tipărit Heidelberg 35X50, reprezentanții companiei dorind astfel să dezvolte consistent și oferta de tipar offset, în paralel cu serviciile de tipar digital.
În interviul acordat revistei Print Magazin, Cosmin Bocianu, directorul generalLivco Design a explicat de ce a ales să investească într-un astfel de echipament, punctând și câteva aspecte care vizează industria tipografică din România.
„Am devenit o tipografie importantă, însă fără să renunțăm la a executa lucrări mici prin care încep de fapt adevăratele colaborări. Iar target-ul nostru este acela de a ne dezvolta permanent”, a declarat Cosmin Bocianu.
De ce ați decis să investiți într-o mașină offset Heidelberg?
Era o achiziție necesară. Avem proiecte importante și, până la sfârșitul anului, vom înregistra 40-45 de milioane de treceri a hârtiei prin această mașină de tipărit. În doar cele câteva luni de la achiziție avem deja 6 milioane de treceri. Cu siguranță, într-un an întreg va face 45 de milioane de treceri, lejer.
Aveați nevoie de acest format 35X50, pentru lucrări?
Pentru lucrările Livco, este un format „câștigător”. Livco Design are sub 5% lucrări pentru 50X70. Din acest motiv, pentru noi, era un echipament indispensabil.
Ați vizat creșterea portofoliului de clienți prin noua investiție?
Deocamdată, nu am dezvoltat un portofoliu nou în ceea ce privește clienții, ci am dezvoltat oferta de tipar offset.
Erau foarte multe lucrări externalizate până la achiziția utilajului?
Erau multe lucrări externalizate și multe lucrări pe care nu le obțineam din cauza prețului. Noi fiind intermediari, lumea era puțin reticentă. Prețul era un pic mai mare, indiferent ce reduceri obțineam noi de la tipografii. Iar eu merg pe ideea de business corect: mi-ai dat un preț, nu stau să negociez, iau în considerare ce mi-ai spus. Câștigăm împreună și de aceea trebuie să-mi oferi un preț correct.
Compania a intrat în al 11-lea an de funcționare. Unde se poziționează, în prezent, Livco?
Este o firmă de nivel mijlociu, ca dimensiuni, ca volum de producție. Dar în plină dezvoltare. Anul acesta vizăm o cifră de afaceri care să depășească, cu siguranță milionul de euro (…)
Interviul intergral poate fi citit în ediția tiparită a revistei Print Magazin
* Citește și: Măsurile de relaxare fiscală, inclusiv reducerea TVA la 19%, vor asigura o creștere economică solidă în 2017