De ce refuză bărbații să mergă cu plasa eco, la cumpărături

De ce refuză bărbații să mergă cu plasa eco, la cumpărături

233
1
DISTRIBUIȚI

Potrivit unui studiu american, simbolurile masculine în cadrul unei imagini ale unei mărci poate estompa diferența între sexe, când este vorba despre ecologie.

Sunt produsele bio lipsite de elemente care să sublinieze elementul de virilitate? Problema a fost dezbătută de prestigoasa revistă Scientific American, care a publicat și un studiu referitor la acest subiect implicând chestionarea a 2 000 de participanți din SUA și China.
Potrivit unor studii anterioare, există un stereotip care leagă ecologia de feminitate. Mai pe scurt, o persoană care transportă, la cumpărături, o sacoșă reutilizabilă ecologică are o imagine percepută ca feminină. Percepția este împărtășită atât de femei, cât și de bărbați, potrivit cercetărilor. Cum s-a verificat acest aspect? Au existat mai multe experimente (șapte), însă unul a fost mai mult decât concludent.

Ambalajele produselor bio și virilitatea

Participanții la studiu au primit carduri cadou de două tipuri. O parte au primit cardul imprimat pe cartonașe de culoare roz cu o floricică evidențiată, iar alții au primit cardul pe un suport standard. Toți participanții nu puteau cumpăra cu aceste carduri cadou decât o lampă, o geantă și baterii.
Rezultatul experimentului: bărbații care au primit carduri-cadou roz au cumpărat mai puține produse ecologice, notează publicația Graphiline care a analizat studiul din Scientific American. Acest aspect a fost explicat de cercetători prin faptul că bărbații au ținut neapărat să-și reafirme masculinitatea prin alegerea unor produse care nu sunt prietenoase cu mediul înconjurător. Iar, ca o concluzie de ansamblu, cei care au realizat studiul au ținut să precizeze că bărbații sunt mult mai sensibili decât femeile când vine vorba de identitatea de gen. Gesturi simple precum transportarea unei sacoșe de cumpărături sau alegerea unei băuturi răcoritoare colorate și care ar putea pune la îndoială virilitatea lor devin extrem de complicate pentru un bărbat.
Așadar, cercetătorii americanii apreciază că strategiile de marketing de mediu ar trebui reconsiderate. „Trebuie contracarată tendința care, în concepția bărbaților, naște stereotipul eco-feminismului”, au conchis cei de la Scientific American. Ei au mai precizat că „Marketing-ul va trebui să sublinieze și conceptul de masculinitate pentru ca bărbații să poată depăși un astfel de obstacol care asimilează ecologismul cu feminitatea”. Astfel, s-a propus înlocuirea logo-ului tradițional verde cu copac, cu un nou logo de culoare neagră sau albastru închis. De asemenea, produsele ecologice ar putea avea ambalaje imprimate cu sloganuri masculine și texte așijderea. Altfel, bărbații ar putea să se sustragă în continuare mersului la cumpărături cu punga în mână sau ar refuza ostentativ reciclarea selectivă. (Romulus Cristea)


Notice: compact(): Undefined variable: limits in /home4/poshpr/print-magazin.ro/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853

Notice: compact(): Undefined variable: groupby in /home4/poshpr/print-magazin.ro/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853

Notice: compact(): Undefined variable: limits in /home4/poshpr/print-magazin.ro/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853

Notice: compact(): Undefined variable: groupby in /home4/poshpr/print-magazin.ro/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853