La două săptămâni de la lansare, video-ul grupului american Ok Go a adunat peste nouă milioane de vizualizări pe portalul Youtube.
Realizat de vocalistul grupului Damian Kulish Jr. și producătorul japonez Yusuke Tanaka, acest clip muzical a fost sponsorizat de producătorul de hârtie thailandez Double A (grupul are o reprezentanță și în România). Pentru piesa „Obsession”, gupul american Ok Go a realizat un video extravagant: muzicienii evoluează într-un decor care integrează 567 de imprimante de culoare neagră. Imprimantele sunt așezate în blocuri, una peste alta și lansează pagini de hârtie care crează un tablou extrem de animat, notează publicația specializată în arte vizuale, Graphiline. Filmat, în principal, utilizând tehnica de animație stop-cadru, membrii grupului cântă și dansează în decorul format din fotografii și alte motive grafice format de un zid din hârtie care cade, încet-încet, pe sol.
Un ilustrator australian și un coregraf japonez
Pentru punerea în practică a acestui proiect a fost nevoie de doi ani de pregătiri, două săptămâni de repetiții și nu mai puțin de cinci zile de filmări.
De asemenea, a fost nevoie de dezvoltarea unui program care să controleze cele 567 de imprimante. Motivele grafice tipărite pe fiecare pagină de hârtie de la Double A au fost realizate de ilustratorul australian Karan Singh. Coregrafia pentru Ok Go a fost rezultatul colaborării cu dansatorul japonez Mikiko. Producătorul de hârtie și sponsorul tailandez a anunșat că toată hârtia utilizată la filmări a fost reciclată, iar banii recuperați au fost domați asociației de mediu Greenpeace. Nu a fost făcut public numele producătorului de imprimante utilizate la filmări. (R.C.)
* Citește și: „Cofetărie publicitară”, prin calendare de Advent