În cazul introducerii ambalajelor neutre la produse agroalimentare precum alcoolul și băuturile carbogazoase, transnaționalele ar putea înregistra pierderi globale de aproape 245 miliarde de euro.
Adoptarea etichetării neutre i-ar putea costa scump pe giganții industriei agroalimentare, potrivit unui studiu realizat de Brand Finance, companie specializată în evaluarea mărcilor și a activelor întreprinderilor.
„Generalizarea acestui tip de ambalaje va însemna un dezastru financiar”, notează jurnaliștii de la publicațiile Emballages Magazine și Les Echos, care au analizat raportul „Plain Packaging”, publicat recent de Brand Finance.
Pentru elaborarea raportului, compania de evaluare a analizat impactul pe care l-ar avea introducerea acestui tip de ambalaje în cazul a opt multinaționale deținătoare a numeroase mărci, din clasamentul „Global 500”, publicat de „Fortune”. Pentru eșantionul de companii ales, pierderile însumate s-ar putea situa la 187 miliarde dolari (aproximativ 156 miliarde euro).
Cine ar fi „victimele” acestor măsuri? În prima linie s-ar situa companiile mamut producătoare de băuturi alcoolice precum AB InBev, Heineken, Pernod Ricard și care ar avea afectate în integralitate mărcile deținute.
Dacă ne referim la marii producători de băuturi carbogazoase, PepsiCo ar fi marea perdantă cu o reducere a valorii întreprinderii de 27%, în timp ce Coca-Cola s-ar putea confrunta cu pierderi de 47 miliarde de dolari (39,2 miliarde de euro).
Extrapolând rezultatele la ansamblul companiilor cu valoare de peste un miliard de dolari (830 milioane de euro) pierderile prognozate ar putea fi superioare cifrei de 293 miliarde de dolari (244 miliarde de euro). (Romulus Cristea)
* Citește și: Pungile din plastic subțire, interzise din iulie 2018