Cu mai mult de 10.000 de piese fabricate prin metoda AM (de adăugare strat cu strat) pentru Rolls-Royce Phantom, BMW Group a folosit componente imprimate 3D în producția de serie începând cu 2012. Compania va continua să extindă acest rol de pionierat în viitor. BMW a folosit, de asemenea, această metodă pentru a produce piese pentru noul Rolls-Royce Dawn încă de la începutul anului.
BMW Group lucrează în mod constant pentru a rafina metoda AM pentru producția de serie. Noile tehnologii de imprimerie plană scurtează considerabil timpul de producție, spre deosebire de metodele convenṭionale de imprimare 3D point-to-point. Fasciculele sau sursele în infraroșu sunt folosite pentru a expune întreaga suprafață, spre deosebire de metoda 3D care utilizează surse de lumină costisitoare (cum ar fi laser CO2 sau UV) pentru metoda point-to-point.
Jens Ertel, Head of the BMW Group’s Additive Manufacturing Centre: „Tehnologiile plane sunt esențiale pentru utilizarea metodei AM în producția de serie. Cel mai recent exemplu poate fi găsit în studiile preliminare ale tehnologiei HP Multi Jet Fusion. Metoda va fi utilizată inițial în prototipuri, dar, pe termen lung, intenționăm să o extindem în producția de serie. Metoda utilizează capete de imprimare și agenți lichizi la fel ca o imprimantă convenṭională cu jet de cerneală.”