A apărut prima sticlă de vin din hârtie

A apărut prima sticlă de vin din hârtie

90
0
DISTRIBUIȚI

Mica compania britanică GreenBottle a lansat în 2006, în premieră mondială, primul recipient din hârtie pentru ambalarea laptelui, aceasta fiind pus în vânzare la începutul acestui an prin reţeaua de magazine Asda din Marea Britanie. În această lună, cu ocazia sărbătoririi vânzării celei de-a 100.000 sticlă, GreenBottle a propus o sticlă din hârtie pentru vin.

Ambalajul exterior este fabricat dintr-un amestec de deșeuri de hârtie – de tip papier- mâché -, lichidul fiind ambalat într-o folie subțire din plastic în interior. Cele două materiale se pot separa cu ușurință în momentul în care ambalajul este aruncat, desfăcând sticla de carton ca pe un cofraj de ouă și scoțând capacul de care este prinsă partea de plastic din interior. Aceasta face extrem de facilă reciclarea sa completă și repetată, față de sticlele de plastic care pot fi reciclate o singură dată. Chiar dacă prețul recipientului din hârtie utilizat pentru lapte este similar cu cel al sticlei din plastic, el are o amprentă de carbon semnificativ mai redusă, cu 48% mai mică. Partea din carton a ambalajului este produsă în Turcia.

Martin Myerscough de la GreenBottle (în imagine), inventatorul conceptului, declara că „cel mai bun lucru la GreeBottle constă în faptul că oamenii reacționează la el. Am descoperit că dacă le dai ocazia să aleagă între o sticlă de hârtie și una de plastic, vor opta de fiecare dată pentru cea din hârtie. Alegând laptele ambalat în Greenbottle, consumatorilor știu că fac zilnic ceva pentru mediu – iar vânzările noastre arată că un număr tot mai mare de consumatori fac asta.”

„Supermarketurile și producătorii de vinuri s-au arătat foarte interesați, așa că ne așteptăm ca sticla de vin GreenBottle să fie în rafturile magazinelor chiar de anul următor,” a mai spus Myerscough.

Compania are în plan să producă sticle exclusiv din hârtie și pentru alte industrii, cum ar fi pentru ambalarea șamponului și a detergenților.

Conceptul creat de Martin Myerscough nu este tocmai o invenție ci mai curând o inovație de design adusă sistemului existent de ambalare a produselor lichide direct în pungi de plastic – aceleași categorii de produse vizate de Greenbottle fiind și cele care au folosit pe scară largă acest gen de ambalare, mai ales în România.

(Sursă: GreenBottle)



Notice: compact(): Undefined variable: limits in /home4/poshpr/print-magazin.ro/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853

Notice: compact(): Undefined variable: groupby in /home4/poshpr/print-magazin.ro/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853