Un nou gigant pe piața cartonului și hârtiei speciale

Un nou gigant pe piața cartonului și hârtiei speciale

77
0
DISTRIBUIȚI

Două transnaționale, Ahlstrom și Munksjö, care desfășoară activități pe aceleași segmente de piață, au fuzionat. Ambele sunt specializate în domeniul producției de cartoane și hârtii cu aplicații speciale, prin utilizarea resurselor regenerabile.

Transpusă în cifre, fuziunea celor două mari companii anunțată în prima decadă a lunii noiembrie înseamnă o cifră de afaceri de 2,25 miliarde de euro și 6.200 de salariați care desfășoară activități în 41 de uzine răspândite în 14 țări (din Europa, America și Asia).

Evoluție pe patru piețe

Având același obiect de activitate, reprezentanții celor două întreprinderi erau foarte atenți la demersurile celuilalt, iar afacerile lor deseori se intersectau, notează publicația specializată în ambalaje, Emballages Magazine. Achiziția de către Ahlstrom, încă din anul 2013, a departamentelor de producere și procesare a etichetelor aparținând grupului Munksjö a avut ca rezultat consolidarea întreprinderii și dublarea cifrei de afaceri din prezent.Indicatorul EBITDA ajustat pentru fuziunea Ahlstrom – Munksjo (care măsoară performanța activității de bază a companiei și capacitatea ei de a genera profit pentru acționari și mărimea de bază pentru determinarea fluxului monetar generat în companie) este de 249 de milioane de euro.Din punct de vedere tehnic, activele deținute de Ahlstrom vor fi absorbite de Munksjö, gigantul rezultat fiind denumit, provizoriu, Ahlstrom-Munksjö. Actualul patron de la Munksjö, Jan Aström va prelua conducerea noii entități.Noul grup va evolua pe patru mari piețe: decorațiuni – prin producția de tapet; piața etichetelor și hârtiei speciale – pentru ambalajele dedicate industriei alimentare; industria producătoare de filtre pentru aer și filtre pentru instalațiile de climatizare pentru automobile.