Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home4/poshpr/print-magazin.ro/wp-includes/formatting.php on line 4382
Culoarea anunțată de autoritatea internațională în domeniu drept culoarea anului exprimă oruginalitate, inventivitate și reprezintă tendința ce va fi adoptată de către designeri.
După galbenul verde (Pantone 150343) Greenery al anului 2017, Pantone– autoritatea internațională în domeniul culorilor a desemnat, în urma mai multor analize nuanța-tendință care va marca universul design-ului. Culoarea aleasă pentru 2018 este: „Pantone 18-3838 Ultra Violet”.
Culoarea expirmă „ingeniozitate, originalitate și o gâmdire vizionară care ne va duce cu gândul către viitor”, notează jurnaliștii de la Graphiline. Este o nuanță provocatoare și profundă „care oferă o direcție strategică pentru tendințele design-ului reflectând activitatea Universității Pantone Color pe tot parcursul anului, dar și al altor reprezentanți din lumea modei, gri”.
De la Jimi Hendrix la Prince
„Culoarea stabilită de Institutul Pantone a ajuns să însemne mult mai mut decât ceea ce este prezent în sistemul tendințelor din lumea designului. Acum reprezintă cu adevărat nevoile lumii din prezent”, a declarat Laurie Pressman, vicepreşedinte al Pantone Colour Institute.
„Trăim într-o lume în care este nevoie de inventivitate şi imaginaţie. Acea inspiraţie pentru creaţie cu care este asociată culoarea Pantone 18-3838 ultra violet, care ne susține nivelul de conştientizare şi potenţialul. De la explorarea noilor tehnologii şi a unei părţi mai mari din galaxie, la exprimarea artistică şi reflecţia spirituală, culoarea violet reprezintă ceea ce urmează să vină”, a spus Leatrice Eiseman, director executiv al Institutului.
Violetul a fost întotdeaua simbolul a ceea ce era voit denumit „curent împotriva culturii conservatoare”, un simbol al non-convenționalismului, dar și al geniului artistic. Simbolurile-referințe ale lumii muzicale precum Prince, David Bowie sau chiar Jimi Hendrix au contribuit cu prisosință la poziționarea nuanței „ultra violet” în avanscena culturii pop europene ca o expresie a personalității și a individualității
În fiecare an, experţii în culoare de la Pantone Colour Institute stabilesc culoarea anului făcând analize în domenii precum design, film, gastronomie, modă, artă şi divertisment, precum şi în ceea ce priveşte materialele, turismul, sportul şi tehnologia.
Culoarea anului 2017 a fost „verdele proaspăt“ sau verdele Greenery (un hibrid între galben și verde), iar pentru 2016 au fost alese, pentru prima dată, două culori denumite roz-cuarţ sau „rozul prăfuit” ( Rose Quartz) şi albastru-seren. (Romulus Cristea)