Tropeum, partenerul succesului tău

Tropeum, partenerul succesului tău

100
0
DISTRIBUIȚI

Mai nou, în România se poate tipări și pe mere. Nu, nu e o glumă, chiar se tipărește pe mere comestibile. Dacă vă întrebați cine poate face asta, răspunsul este următorul: firma Tropeum. Acesta este deja un nume pe piața materialelor promoționale din România. Din ceea ce fac și ceea ce spun despre ei, ne-am dat seama că rețeta succesului lor pe o piață destul de imprevizibilă și instabilă precum cea a noastră rezidă într-o filosofie de business care are în centru clientul și interesul de a fi mereu la zi cu tehnologia. Desigur, nu ne-am mulțumit doar cu aceste informații, așa că l-am provocat pe fondatorul companiei, Eduard Popescu, la o discuție, ca să aflăm mai multe despre felul cum a reușit să se mențină și să aibă succes în această industrie timp de 20 de ani.

Am auzit multe lucruri interesante despre Tropeum. De exemplu,  am auzit faptul că ați inscripționat… mere? Este adevărat?

Da, Tropeum este o firmă specializată în articole promoționale. În acest domeniu, ca să fii bun,  trebuie să poți face ceea ce nu poate încă nimeni. Așa a fost, la un moment dat, cu inscripționarea merelor.

Între timp, am achiziționat tehnologie extrem de performantă pentru ceea ce avem de făcut. Acum putem imprima aproape orice produs promoțional prin  gravură mecanică și laser, print digital, tampografie, serigrafie, timbru  sec, transfer termic …

Cum ați dezvoltat Tropeum? Am înțeles că ați început singur acest business.

Cred că mai relevant ar fi să vorbesc puțin despre ceea ce am învățat în acești  20 ani, care sunt interesanți  pentru clienții noștri prin faptul că am acumulat o vastă  experiență. Suntem o firmă serioasă și solidă, am crescut în perioada boom-ului economic, dar mai ales am reușit să ne menținem  în perioadele dificile de criză economică. Cum am reușit să facem asta într-o piață precum cea din România în care, în acest domeniu, firmele apar și dispar ca ciupercile după ploaie?

Am descoperit un secret pe care cred că se bazează tot succesul nostru. Atunci când te concentrezi pe creșterea afacerii, pe propriile nevoi, nu prea ies lucrurile cum trebuie. Surprizător, business-ul crește atunci când în centrul atenției tale este doar clientul – de fapt, partenerul tău de afaceri, pentru că dacă lui îi merge bine cu produsele tale, ție îți va merge bine alături de el. Așa au mers lucrurile pentru noi. Am vrut să oferim tot ce e mai bun, tot ce au nevoie clienții noștri. Chiar și politica noastră de achiziții are la bază acest principiu. Am livrat tot ceea ce s-au așteptat clienții noștri și ceva în plus: încredere. Și acesta este principiul care ne-a facut să avem succes douăzeci de ani.

Când nu am putut onora din punct de vedere tehnic o comanda, am îndrumat clienții către alte firme care puteau face acel lucru, deși nu-mi aminte de multe situații de acest gen.

Apoi, atunci când ne-am putut permite, am cumpărat tehnologie nouă, ajungând ca în acest moment să putem personaliza orice tip de obiect promoțional, scump sau ieftin, precum și să  putem oferi soluții de securizare a documentelor și voucher-elor

Concret, în ce constă oferta Tropeum?

Tropeum importă o gamă largă de produse promoționale.  Călătorim mult în toată lumea de unde venim cu idei valoroase pentru clienții noștri și noi pe piața românească. Avem un stoc semnificativ de produse în țară și multe contracte de exclusivitate cu furnizorii noștri.

Deținem un spațiu de producție publicitară dotat cu tehnologie de ultimă oră, în care putem personaliza foarte frumos produsele promoționale, iar asta, concret, pentru client, se traduce prin mai puțină bătaie de cap, un control foarte  bun asupra calității, un termen de vânzare ferm și cu siguranță un preț mai bun .

 

Ce va deosebește de alte firme din domeniu? E cam „mare inghesuiala” pe piața publicitară.

Suntem extrem de flexibili și dinamici. În plus, suntem de încredere. Răspundem într-un timp scurt cererilor venite de la clienți și ne ținem de cuvânt, adică facem exact așa cum am stabilit. Avem proceduri clare de preluare și producere a comenzilor , ceea ce înseamnă că marfa va ajunge la client la ora stabilită, în cantitatea comandată și mai ales respectând identitatea vizuală cerută de client (cod pantone, dimensiune, poziționare etc.)

Mai aveți și alte atuuri care vă diferențiază?

Primul lucru care îmi vine în minte este rezolvarea problemei personalizării seriilor mici. Clienții au nevoie de serii scurte, mock-up-uri , unicate sau prototipuri. Pentru astfel de comenzi, furnizorii dau în general prețuri atât de mari încât îi năucesc pe clienți și aceștia sunt nevoiți de multe ori să renunțe. Noi, în schimb, avem echipamente speciale care ne permit să realizăm astfel de serii scurte sau unicate la standardul de calitate cerut de client, dar și la prețuri absolut rezonabile.

Aș putea continua, probabil, cu alte avantaje pe care le poate oferi doar Tropeum, dar <<Lauda de sine nu miroase bine>> .Prefer să invit un potențial client sau partener la noi, fie în showroom, fie în atelierul de producție, să ne cunoască și să vadă cu ochii lui ce putem sa facem pentru el”, ne-a declarat șeful Tropeum atunci când l-am întrebat prin ce se deosebește compania sa față de celelalte într-un segment de piață destul de saturat de oferte.

Sunteti deja un nume pe piața publicitară. Ce planuri de viitor aveți?

Am cumpărat cam tot ceea ce ne trebuia, îmi mai doresc să achiziționăm un printer 3D performant,  pentru că business-ul trebuie să rămână provocator și interesant atât pentru noi cât și pentru client.