Studiu Xerox privind comportamentul consumatorilor în sezonul cadourilor 2011

Studiu Xerox privind comportamentul consumatorilor în sezonul cadourilor 2011

37
0
DISTRIBUIȚI

Cum vor găsi cumpărătorii de sezon cele mai bune preţuri şi cadourile potrivite? Online, prin e-mail sau căutând prin magazine? Pe măsură ce sezonul cadourilor de Sărbători îşi intră în drepturi, firmele care dau dovadă de înţelegerea preferinţelor clienţilor au şi cele mai mari şanse de a a trage interesul acestora. Conform rezultatelor unui sondaj telefonic recent realizat printre 1001 de adulţi din SUA de către compania de studii de piaţă Harris Interactive pentru Xerox Corporation, marketerii au o la dispoziţie o cale prin care să depăşească obstacolul supraîncărcării informaţionale a potenţialilor clienţi prin personalizarea mesajelor pe care le trimit.

– Mai mult de patru din zece respondenţi (41%) au spus că găsesc utile informaţiile şi ofertele care se adresează intereselor lor specifice din mesajele promoţionale primite în sezonul de cumpărături;

– 45% dintre femei prezină mai multe şanse de a citi, salva şi folosi comunicările care sunt personalizate cu numele lor şi/sau cu subiectele de care sunt interesate – cum ar fi achiziţii similare cu cele din trecut sau produse vizionate on-line.

„Studiile indică faptul că consumatorii îşi amintesc doar patru din cele cca 3.000 de mesaje la suntem expuşi zilnic”, afirmă Christa Carone, Chief Marketing Officer, Xerox. „Acest studiu validează faptul că pentru a câştiga un loc de top în mintea unui consumator şi, în cele din urmă, pentru a genera o decizie de cumpărare, este nevoie de o perspectivă intimă, o atenţie individuală, modul în care mesajul este livrat având o influenţă substanțială.”

De asemenea, studiul a relevat că abordarea generalizată nu mai funcţionează pentru consumatorii din prezent. Aproape unul din patru adulţi (24%) sub 35 de ani este probabil să reacţioneze la comunicările trimise prin e-mail, în timp ce doar 8% dintre adulţii în vârstă de peste 55 de ani spun acelaşi lucru. 41% din adulţii de peste 55 ani răspund la inserţiile din ziare – numărul urcând la 50% la grupul cu vârsta de 35-54 ani.

În plus, 57% din respondenţi au declarat că nu deţin un telefon inteligent, aşa că acei comercianţi care au mizat pe aplicaţii şi coduri QR pentru a atrage cumpărătorii în acest sezon ar trebui să încorporeze tehnici tradiţionale de marketing pentru a transmite mesajul către o audienţă cât mai largă.

(Sursă: Xerox Corporation)