Si totusi (inca) se misca!

Si totusi (inca) se misca!

14
0
DISTRIBUIȚI

„Avem nevoie de bani pentru a cumpara acele lucruri pe care o societate buna nu le-ar da pe gratis, si anume: cunoastere, intelegere, experienta; a citi despre colturile indepartate ale lumii si a merge pana la ele; a nu trece prin viata fara sa intelegi mare lucru din ceea ce vezi si, astfel, fara sa vezi mare parte din lucrurile la care te uiti.” John Fowles, Aristos

Traim intr-o epoca in care capacitatea de a lupta nu mai constituie un scop in sine. Insa, desi aceasta capacitate de a lupta ne este cultivata permanent, cata determinare mai avem sa facem ceea ce trebuie facut pentru ca afacerile noastre, vietile noastre, destinele noastre sa se desfasoare firesc, in lumina acelui firesc pe care secolul in care traim il incununeaza ca fiind posibil?

Ne aflam intr-o zbatere neincetata pentru ca fiecare detaliu aparent neinsemnat sa se transforme intr-o parte functionala a unui intreg cu valoare economica. Afacerile reusite apartin firmelor care adopta o strategie bazata pe responsabilitate economica si sociala, care au „cultul excelentei“, adica isi asuma „schimbarea“ si „perfectionarea continua“ ca valori strategice fundamentale.

Ne punem vietile chezasie pentru ca, macar in parte, visele noastre sa devina realitate. Strangem laolalta minti si talente pentru ca din ingemanarea lor cu idei sa construim raspunsuri la nevoile pietelor intr-o continua evolutie. Actionam sistematic si ramanem apropiati de clienti, incercand – in egala masura – sa invatam de la ei. Incurajam inovatia si tratam resursele umane ca pe o adevarata bursa a calitatii si productivitatii. Ne mobilizam cu totii in jurul valorilor cheie. Promovam structuri organizatorice simplificate, in ideea ca cele mai bune firme sunt capabile sa dea dovada de adaptabilitate si pot genera raspunsuri rapide la solicitarile pietei.

Dar… banii se imputineaza pe zi ce trece pentru ca balbaielile decidentilor aflati la un moment dat la guvernare nu au darul sa ofere credibilitate in fata celor dispusi sa investeasca si sa dezvolte.

In mijlocul bulversarilor haotice ale mediului economico-social, stabilitatea afacerilor devine problematica. Organizatiile, spatiul in care populatia ocupata isi petrece cea mai mare parte a vietii active si care influenteaza puternic atat viata indivizilor unei societati, cat si societatea in ansamblul ei, sufera. Organizatiile, acele componente fundamentale din alcatuirea societatii contemporane prin intermediul carora se materializeaza crearea de bunuri si servicii necesare existentei noastre, sunt profund afectate.

Furnizori si clienti, nevoi si piete, idei si solutii, toate incep sa treaca prin modificari profunde, modificari ce au un singur scop: supravietuirea. Supravietuirea organizationala cu orice pret, chiar si cu pretul pierderilor de imagine, de comunicare, de mesaj, de credibilitate, de calitate sau de relationare in piata.

O supravietuire in care, insa, supravietuitorii vor fi morti pe dinauntru, fara ca ei sa fi aflat acest lucru!