Semne bune, sperăm

Semne bune, sperăm

42
0
DISTRIBUIȚI

Iată-ne împreună şi în 2015. Să începem cu începutul: proiectul nostru pentru un cover story bazat pe un sondaj în piaţă a reuşit, spunem noi. Nu am exagerat cu comentariile pe marginea celor spuse de respondeţi, preferăm să vă lăsăm pe dumneavoastră să trageţi concluziile şi, de ce nu, învăţămintele din ceea ce au spus despre anul care s-a terminat şi cel care abia a început nişte grei ai industriei locale. Ce ne-a surprins pe noi, însă, a fost faptul că numărul răspunsurilor a fost neaşteptat de mare. Atât de mare încât spaţiul alocat iniţial articolului a fost depşit cu mult.

Pentru noi, a fost o surpriză foarte plăcută. Să auzim un cor atât de mare de voci ale pieţei care vor să comunice a fost un adevărat cadou de sărbători. Nu de alta, dar probabil vă amintiţi cât v-am bătut la cap în ultima vreme pe subiectul comunicare. Acum, la închiderea ediţiei, răsuflăm uşuraţi: piaţa a vorbit, iar noi ne-am dus la bun sfârşit planul. Dar întrebările rămân. Să fie vorba de o excepţie? Să fi fost spiritul sărbătorilor cel care i-a făcut pe oameni mai comunicativi? Sau o fi vorba de un semn bun pentru anul care a început? Noi sperăm că la ultima întrebare răspunsul este da.

Oricare ar fi explicaţia pentru fiecare răspuns (sau lipsă de răspuns) în parte, noi rămânem optimişti în ceea ce priveşte industria poligrafică românească. Veţi vedea mai bine de ce atunci când vor apărea rezultatele financiare pentru anul trecut. Dacă anul financiar aprilie 2013 – aprilie 2014 a cunoscut o uşoară creştere, anul trecut, an cu creştere economică la rândul lui şi cu nişte runde de campanii electorale nu prea are cum să arate mai rău decât precedentul. Nu ne rămâne decât să ne dorim şi să vă dorim ca şi 2015 să fie cel puţin la fel.

Cum ziceam, noi sperăm. Sau, aşa cum spunea o prietenă şi colaboratoare de-a noastră în cover story, dacă nu am fi fost optimişti, am fi renunţat demult.