Numeroase noi contracte încheiate, stabilirea unor importante parteneriate, dar și noi proiecte pregătite pentru lunile ce urmează sunt rezultatele concrete ale celei de a doua ediții a seminarului internațional din domeniul ambalajelor și etichetelor, organizat de Euro Top Grafix. Evenimentul „Labeling & Packaging – Transilvania 2017”, organizat la Poiana Brașov, în perioada 23-25 mai, s-a bucurat, comparativ cu ediția precedentă, de o prezentă aproape dublă a numărului de companii, dar și reprezentanți de firme și specialiști din domeniul poligrafiei.
ECHIPAMENTE PERFORMANTE DE LA NILPETER ȘI UTECO
Circa 140 de specialiști și 45 de firme (producători de etichete, producători de ambalaje flexibile și din carton ondulat precum și procesatori de clișee flexografice. din Slovacia, Ungaria, Republica Moldova, Bulgaria, Turcia, Belgia și altele) au fost prezente la ediția a II-a a seminarului „Labeling & Packaging – Transilvania”. „Noutățile din acest an sunt numeroase. Am crescut și noi, față de acum doi ani și jumătate. Acum doi ani și jumătate nu aveam colaborare cu Nilpeter și nici cu cei de la Uteco. Contracul cu Uteco a fost semnat în decembrie anul trecut.Anul acesta vom avea trei instalări de mașini Uteco, iar la anul încă una. Sunt mașini pentru care s-au semnat contracte, s-au achitat, sunt avansuri. Sunt contracte în derulare. De la Nilpeter, am instalat o mașină în 2015 și alta în 2016, mai instalăm două mașini până la sfârșitul anului. Plus că și în Bulgaria se va instala o mașină, probabil în decembrie, anul acesta”, a precizat managerul Euro Top Grafix, companie specializată în echipamente și consultanță pentru etichete și ambalaje flexibile. Compania organizatoare a evenimentului de la Brașov reprezintă numeroase branduri internaționale și oferă soluția pentru etichete autoadezive și ambalaje. Aceasta oferă toată gama, începând cu echipamentele de prepress, de tipar și de finisare până la consumabilele necesare.
O PIAȚĂ ÎN CREȘTERE
„Atâta vreme cât se instalează mașini înseamnă că piața crește. Și nu doar Uteco sau Nilpeter, trebuie neapărat avuți în vedere, ci și ceilalți producători de renume. Toți sunt prezenți în România prin agenți. Știu că anul trecut s-au mai instalat două mașini pentru etichete, anul acesta se mai instalează încă una, de la altă companie. Sunt trei-patru mașini prin proiecte europene pentru etichete. De asemenea instalări de mașini pentru tipar flexibil: se va mai instala o mașină în zona Bucureștiului, undeva prin noiembrie. Deci, piața crește atâta timp cât se instalează mașini. Mă gândesc că acestea lucrează, nu vor sta, a precizat Cristian Hațăgan. De asemenea, referitor la evoluțiile viitoare ale pieței specializate, directorul general al Euro Top Grafix a mai adăugat: „vindem utilaje, deci ne gândim că piața se dezvoltă. Dar trebuie să crească și eficiența. E clar că în România a fost un val de tehnologizare pe la începutul anulor 2000. Au fost și primele fonduri de aderare. Acum e momentul să se reînnoiască utilajele cumpărare la începutul anilor ‘90 și 2000 și care, clar că nu mai sunt performante. Nu neapărat calitatea printului, ci tot ceea ce înseamnă pierderi de setare, de potrivire a materialului, a lucrării. Cred că asta s-a văzut și în prezentările de la seminar”.
„A fost un seminar de la care participanții au plecat cu contracte semnate și cu vânzări de utilaje. Oamenii nu au venit neapărat pentru informațiile prezentate în timpul conferinței. S-au folosit de această oportunitate pentru a discuta cu furnizorii” a declarat CRISTIAN HAŢĂGAN, managerul Euro Top Grafix
SERVICE SPECIALIZAT
„Pe lângă utilaje specializate și alte soluții pentru industria de etichete și ambalaje, Euro Top Grafix are pregătită și o echipă de service. Echipa de service este pregătită la cel mai înalt nivel de către specialiștii de la Nilpeter (inclusiv pentru mașinile digitale). De exemplu, înainte de instalarea mașinilor de la Uteca, echipa va fi pregătită suplimentar: cei trei oameni pe care îi avem vor pleca în Italia, la specializare, la Uteco. Avem service pentru toată gama de mașini oferite. Nu am pornit niciun echipament complex fără o pregătire corespunzătoare făcută din timp. Oricum, niciun echipament complex nu a fost vândut în Rpmânia, fără să avem oameni pregăți, de la serviceul nostru, care să intervină dacă e nevoie. Toată echipa noastră este formată din oameni serioși”, a punctat Cristian Hațăgan.
Declarațiile participanților la eveniment pot fi citite în numărul 78 al revistei #Print Magazin