Promoart, un jucător de primă ligă

Promoart, un jucător de primă ligă

281
0
DISTRIBUIȚI

Cristian Faur.

Am avut plăcerea de a sta de vorbă cu domnul Andrei Stanciu, General Manager, Promoart Suceava, companie pe care o descrie ca fiind organizaţia de profil cu cea mai mare capacitate de producţie din nordul ţării, dorind să aflăm cum a ajuns la această râvnită poziţie în cei zece ani de experienţă şi creştere pe piaţă.

Evoluţie

„Ca majoritatea firmelor de producţie publicitară, am început prin a fi o agenţie de publicitate care intermedia toate serviciile/produsele. Ulterior am făcut prima investiţie într-un gravator laser, două tampografe şi alte echipamente conexe folosite pentru a personaliza produse promoţionale (pix, brichetă, agendă, şapcă, tricou etc.)”, spune managerul sucevean. „Cu timpul am început tranzitul spre print”, continuă antreprenorul. „Am făcut o primă achiziţie, o imprimantă Encad 1,6 m pe bază de apă şi o imprimantă MyJet 3,2 m pe bază de solvent. Pe măsură ce am intrat pe acestă piaţă (afişe, mesh, fronlit, backlit, autocolant) au crescut şi solicitările din partea clienţilor, lucru ce a dus la schimbarea imprimantelor de la acea vreme cu altele mai performante. Am achiziţionat treptat câte un echipament până am ajuns la formula actuală.”

Target

Dacă înainte piaţa Promoart era compusă în mare parte din clienţi finali (fie persoane fizice, fie societăţi comerciale), în prezent majoritatea clienţilor sunt revânzători. „Am decis că e mai bine să ne concentrăm pe partea de producţie şi să îi lăsăm pe alţii să vândă. Anul acesta am decis să implementăm o tehnologie software nouă pentru partea de RIP (soluţia actuală nu era eficientă pentru volum mare de echipamente). La pachet cu soluţia de RIP Caldera am făcut investiţia şi într-un spectrofotometru foarte performant Total Color (sunt 2-3 în România). Acest echipament face măsurători de culoare pentru a ne asigura că echipamentele noastre respectă standardele şi, implicit, culorile cerute de clienţi. În prezent, avem aproximativ 80 de revânzători activi la nivel naţional, număr în permanentă creştere, cât despre clienți externi, este încă o piaţă nouă pentru noi, lucrăm cu clienţi din Spania, Belgia, Anglia. Lucrând pentru revânzători, nu e fair play să ne lăudăm cu clienţii lor, dar putem preciza câţiva dintre clienţii finali –  Universitatea Ştefan cel Mare din Suceava, Valira (Spania), Sosteam Group (Belgia)”.Şi Promoart asigură livrarea produselor oriunde în Europa cu ajutorul serviciilor de curierat.

Servicii marca Promoart

Print outdoor

  • banner frontlit pentru imprimarea pe o față a mesajului
  • banner blockout pentru imprimarea față-verso a mesajului
  • banner backlit destinat panourilor și casetelor luminoase
  • bannere mesh pentru decorarea clădirilor

Print indoor

  • tapet printabil
  • textile temporare
  • hârtie foto
  • autocolant PVC
  • One Way Vision
  • backlit film
  • canvas
  • polipropilenă
  • print direct pe plăci rigide
  • laminare

Parcul de utilaje

Interlocutorul a descris cum arată atelierele companiei în materie de maşini şi instrumente menţionând, de asemenea, o parte dintre standardele în materia cărora organizaţia este certificată: „Avem opt imprimante ce acoperă cam tot segmentul de print: 3 x Solvent, 3 x EcoSolvent, 1 x Latex generaţia III (achiziţie în 2015), o imprimantă Flatbed UV LED. Având multe echipamente, rezultă şi multe deşeuri. Am instalat în 2015 un sistem modern de ventilaţie (aproximativ 100.000 RON) ce filtrează noxele emise de imprimante pentru a proteja mediul. Evident, reciclăm tot ce putem, iar restul de deşeuri sunt distruse controlat de companii specializate. Avem implementat standardul de calitate ISO 9001:2008, cu audit anual (pe bune, ţine să sublinieze interlocutorul – n.r.) făcut de Tuv Rheinland, care se asigură că respectăm standardele de calitate. Un factor important este şi finisarea bannerelor înainte de livrare, şi aici avem echipamente automate (trimmer, capsatoare, etc).Avem o aplicaţie MIS custom, care se ocupă de workflow. Gestionează toate aspectele de la relaţia cu clienţii, stocuri, până la produsul finit şi livrat. Zilnic gestionăm undeva între 30 – 50 de comenzi individuale. Fiecare aparat este dublat pentru a asigura că avem backup. Am instalat recent (după o investiţie de  circa 100.000 RON) un generator automat pentru a ne asigura că putem livra campania clientului chiar dacă apare un factor de forţă majoră (lipsa energiei electrice). Avem trei conexiuni la internet. Upload artwork şi monitorizare a comenzii se pot face din contul online al clientului pe https://promoart.ro/revanzator.html”.

Politica de preţuri

Avem preţuri bune, dar nu ne axăm pe asta. Focusul nostru este pe viteză, multe companii pot da preţuri mici, dar nu pot onora termenele. La noi, întreaga activitate este gândită pe viteză. Fabrica este deschisă pe o suprafaţă de circa 500 mp2 cu pardoseală epoxidică pentru a executa rapid bannere indiferent de dimensiune. Ne-am şi poziţionat în piaţă ca o companie care onorează comenzile în aceeaşi zi, foarte rar avem comenzi cu termen de livrare mai mare de o zi.Nu suntem adepţii preţurilor mici, ci ai preţurilor corecte. Un preţ mic nu poate susţine o calitate adecvată, iar calitatea inferioară poate genera costuri suplimentare mari. De cele mai multe ori se ajunge la refacerea lucrării sau discounturi suplimentare cerute de client, plus problemele de imagine ce sunt greu de cuantificat.

O privire în viitor

În ultimii doi ani vânzările companiei au fost constante, în mare parte a alocat resurse doar pentru investiţii în infrastructură (extinderea şi modernizarea spaţiului de producţie, reînnoirea echipamentelor, eficientizarea fluxului de producție prin certificarea de către TUV Rheinland a proceselor de producţie).„Pentru 2017 ne propunem o creştere semnificativă a cifrei de afaceri faţă de anii anteriori, mai ales prin faptul că suntem compania cu cea mai mare capacitate de print din nordul ţării. Ca idee de business am hotărât să investim constant până în punctul în care putem spune că suntem pregătiţi să onorăm orice comandă indiferent cât de mare sau cât de scurt este deadline-ul”, declară Andrei Stanciu.

011Promoart în cifre

 

10 ani de experienţă pe piaţă

Peste 10 angajaţi

8 imprimante format mare

Peste 4000 comenzi onorate până în prezent de la 1 ianuarie 2016

Print şi finisare, în medie, 2000 mp/zi

 

Pentru mai multe informaţii despre Promoart, accesați: https://promoart.ro/revanzator.html.