Cei de la Canon şi-au continuat obiceiul de a organiza întâlniri cu partenerii pentru a pune cap la cap împreună strategia cu care abordează piaţa. Evenimentul a fost organizat pentru Canon CEE de echipa Canon România şi Bulgaria, condusă de mai vechea noastră cunoştinţă, domnul Petronius Secăreanu, şi s-a adresat dealerilor Canon din spaţiul balcanic.
Petronius Secăreanu, General Manager, Canon România şi Bulgaria: „Ideea din spatele evenimentului este dată de schimbările din industria de tipar, de impactul în creştere al tehnologiei digitale, de modul cum interacţionează clienţii finali cu furnizorii de tipar, fie că vorbim de tiparul clasic sau de tipar digital. Ce facem noi aici: explorăm împreună cu partenerii noştri din regiunea Balcanilor provocările cu care se confruntă ei în a propune soluţiile pe care le vând în acest moment. Pe baza acestor lucruri şi a experienţelor anterioare, aducem către ei în proporţie mai mare partea de soluţii personalizabile, pe care atât noi, ca şi furnizori de hardware şi software, cât şi partenerii cu care lucrăm, precum Objectif Lune sau Efi, le propunem în ultimul timp, astfel încât furnizorii să-şi prezinte mai eficient produsele şi serviciile către piaţă. Aceasta duce în final la adaptarea furnizorului la ceea ce clientul final începe să ceară. De exemplu, să poată să-şi încarce lucrările de la distanţă, fără a mai fi nevoie să se deplaseze la sediul furnizorului; să poată primi rapid oferta de preţuri pe e-mail; să poată primi lucrarea prin curier; să poată face customizare, dacă are nevoie, pe telefon. Există o mulţime de servicii pe care clientul final le cere din ce în ce mai mult, iar ceea ce facem noi aici este să punem împreună ce avem noi în zona de soluţii şi să învăţăm unii de la alţii, astfel încât să ne adaptăm împreună oferta la cerinţele clienţilor finali. Toate aceste elemente duc într-un final fie la eficientizarea costurilor pentru furnizorul de tipar şi, în acelaşi timp, la accesul la o bază mai mare de clienţi, iar furnizorul va putea propune servicii de calitate mai bună şi mai diversificate. Acest lucru duce şi la un profit mai bun, în condiţiile în care piaţa este foarte competitivă, iar marjele de profit se duc în jos de ceva timp.“
Pe parcursul a două zile, partenerii Canon de pe piaţa tipografică profesională din regiunea balcanică au avut ocazia să vadă ce pot face pentru ei şi pentru clienţii lor cele mai noi soluţii hard şi soft dezvoltate de Canon şi partenerii săi, aceste soluţii prezentate de specialişti occidentali. Speakerii au venit cu subiecte precum instrumente de vânzări, de producţie, de administrare sau de comunicare, toate în prezentări interactive, în cadrul cărora partenerii Canon prezenţi în sălile de conferinţă din hotelul Marriott au avut cu toţii ocazia să clarifice nelămuriri, să-şi spună păsurile în legătură cu piaţa şi să facă schimb de impresii şi planuri de dezvoltare. Nu au lipsit studiile de caz din tipografii şi de la clienţi finali şi nici discuţiile despre teme mereu actuale, precum implementare sau service.
„Am venit în România să văd ce necesităţi şi cerinţe există pe pieţele din zonă din punct de vedere tehnic. Ştim că în ultima perioadă există o mare presiune pe costul per click. Pe de altă parte, dacă vorbim de service, trebuie să lucrăm cu operatorii şi să vedem cum putem schimba această activitate astfel încât ea să se potrivească cel mai bine cu evoluţia tehnologiei şi a cererilor despre care vorbeam. Felul în care se schimbă tehnologia pe plan global în această industrie are o mare influenţă asupra service-ului. Nu mai există soluţii universale, fiecare tehnologie şi fiecare client au nevoile lor specifice. De aceea, în faţa acestor evoluţii rapide, noi trebuie să fim proactivi, nu reactivi în modul în care ne ocupăm de service. Soluţiile pe care le-am dezvoltat noi în acest sens ar trebui nu doar să ofere eficienţă în service, ci excelenţă în service pentru soluţiile Canon.
Însă noile tehnologii sunt din ce în ce mai bune, mai solide şi mai stabile. Astfel că trebuie să regândim felul în care tehnicienii de service îşi desfăşoară activitatea şi îşi folosesc timpul. Trebuie să vedem dacă putem să îi facem să lucreze în alt mod, poate în alt tip de raport cu clientul şi să ne uităm mai atent la noile tipuri de activităţi de service, cum ar fi remote service. Mai ales că ştim că timpul este esenţial, iar clientul are nevoie de soluţii rapide în acest domeniu. Lucrul cu ajutorul soluţiilor de asistenţă tehnică de la distanţă poate contribui şi el la o viteză mai mare pentru astfel de operaţiuni“, a declarat pentru Print Magazin John Richards (EMBU Services Business Development Manager, Services & Support, invitat în cadrul evenimentului din partea Canon Europe.
Echipa noastră, după cum aţi putut deduce din declaraţiile luate la faţa locului, a participat şi ea la acest eveniment cu caracter mai degrabă privat. Ne-am bucurat să fim printre puţinii oameni din afara ecosistemului de parteneriate Canon care au avut acces la discuţiile dintre parteneri. Am avut astfel ocazia să vedem din interior cum această organizaţie şi reprezentanţii ei se gândesc la client şi la nevoile lui şi încearcă să îşi adapteze tehnologiile şi soluţiile pentru a-l menţine pe acesta cât mai competitiv. Am văzut oameni pasionaţi de ceea ce fac şi care nu se sfiesc să discute deschis despre situaţiile cu care se confruntă în piaţă sau să facă schimb de idei. Am văzut încă un motiv pentru care Canon este o companie de succes şi nu ne îndoim că astfel de activităţi îşi aduc şi ele contribuţia la acest succes, acum şi pe viitor.