Print&Sign 2015 – cu bune, dar și cu învățăminte

Print&Sign 2015 – cu bune, dar și cu învățăminte

267
0
DISTRIBUIȚI

Ediția din acest an a târgului organizat de Euroexpo a stârnit interes în piață. Unii au participat ca expozanți, iar alții ca vizitatori, dar mulți au ținut să fie prezenți. Contrar tendinței din ultimii ani constatată la mai toate evenimentele de profil, la Print&Sign 2015 au existat expozanți care au vândut toate echipamentele pe care le-au adus în stand (cum au fost cei de la Sama Consul), dar și alții care au vândut câteva dintre ele (NIS Electronics) ori au purtat discuții avansate care vor fi încheiate după târg (ROEL, Dacora, Pergamon, Leykom).

Dan CĂLIN

În completare vin cifrele organizatorilor: 150 de expozanți (cu 10% mai mult decât anul trecut), 13.500 mp (+18,5%), peste 100 de echipamente în funcțiune pe toată perioada târgului, 400 de participanți la evenimentele Print&Sign (+50%) susținute de 20 de speakeri străini și români în 15 ore de prezentări, zece premii speciale pentru calitatea standurilor și echipamentele expuse. 6.022 de specialiști au vizitat târgul (cu 34% mai mult decât anul trecut), reprezentând mai multe domenii de activitate: agenții de publicitate (14,89%), tipografi (14,51%), producție publicitară (13,81%), fashion design (8,45%), industria textilă (8,01%), industria de ambalaje/etichete (7,16%), retail/F.M.C.G. (6,95%), copy centre (5,8%), auto (4,63%), restul înregistrând procente sub 4,5.
94% dintre expozanți consideră că ediția din acest an a târgului Print&Sign a fost una de succes, conform datelor furnizate de Euroexpo. Așa cum este firesc, părerile au fost și pozitive și negative în ceea ce privește organizarea evenimentului. Unii au fost mulțumiți de calitatea vizitatorilor, alții nu, unii au apreciat poziționarea în pavilioanele secundare celui central, alții nu, unii au spus că perioada a fost aleasă bine, alții nu ș.a.m.d. Nu poți împăca pe toată lumea, nimeni nu poate, însă anumite lucruri ar trebui făcute mai bine la ediția viitoare a Print&Sign care, conform organizatorilor, va avea loc peste doi ani, în 2017. Au fost și expozanți care ne-au declarat, sub protecția anonimatului, mai multe aspecte de care au fost deranjați. Ne-am hotărât să le publicăm pentru a ajuta organizatorii să le remedieze.
Poate cel mai important aspect care necesită mai multă atenție din partea organizatorilor este proasta semnalizare a Gift Show. Odată ce intrau în târg, vizitatorii nu erau direcționați spre expozanții de la Gift Show, poate de aceea au fost nemulțumiți de numărul vizitatorilor. Mai mult decât atât, standurile au fost organizate haotic. Sunt convins că toți am văzut evenimentele de profil din vest, acolo unde există alei drepte și clare pentru a fi mai ușor vizitatorilor să găsească ceea ce caută. În plus, organizatorii au promis o singură intrare/ieșire din târg pentru a ajuta expozanții să beneficieze de tot fluxul de vizitatori. Dar au fost lăsate toate ușile deschise. În aceste condiții, nu știu cum au putut număra vizitatorii.
Din păcate industria pe care o reprezentăm nu reușește să formeze un consiliu al expozanților pentru a-și expune doleanțele în fața organizatorului. Iar acesta din urmă face eforturi să ridice standardele expoziției așa cum crede că este mai bine. De aceea lucrăm în prezent la un sondaj ale căror rezultate vor fi prezentate până la sfârșitul anului într-un articol în revista noastră despre utilitatea Print&Sign pe piața românească. Vom lăsa reprezentanții industriei să-și spună părerea pe această temă. Revenind la ediția care s-a încheiat de curând, hai să vedem ce au declarat unii dintre expozanți, după declarația organizatorului.
„Print&Sign este tot mai aproape de Fespa. Iar când spun acest lucru mă refer la faptul că expoziția Print&Sign este tot mai aproape de târgurile internaționale de profil. Astfel, anul acesta am implementat mecanisme folosite cu succes de cei mai importanți organizatori de târguri și expoziții din lume: un nou sistem de înregistrare a vizitatorilor, care a permis o structurare complexă a publicului prezent la târg, pe criterii relevante pentru expozanți; evenimente conexe cu speakeri de renume străini și români, care au adus în atenția vizitatorilor teme de interes; demonstrații live care s-au bucurat de prezența celor mai buni profesioniști la nivel european; o mare diversitate a echipamentelor expuse; calitate superioară a standurilor expoziționale și, nu în cele din urmă, ziarul târgului – Print&Sign Daily – realizat împreună cu revista Print Magazin. Toate acestea coroborate au ridicat standardele de calitate ale târgului, făcând ca diferența dintre Print&Sign și marile târguri de profil să fie raportată doar la dimensiuni și de faptul că Print&Sign este momentan un târg local”, susține Camelia Buda, director general la Euroexpo.

Andras Pakai, General Manager la Mozaik Consulting
Ediția din acest an a târgului a fost cam slabă. Puțini vizitatori noi sau cu adevărat interesați de achiziții de echipamente. Ne-au vizitat aproape toți clienții pentru a vedea care sunt noutățile, dar avem nevoie și de alții noi. În acest an la Print & Sign nu am concretizat nici o vânzare 100% așa cum am reușit la celelalte ediții.

Monica Stroilescu, Sales Manager la ROEL
Din ceea ce am văzut și din ceea ce mi-au spus și colegii, ediția din 2015 a târgului a fost una mai bună decât anul trecut deși numărul de vizitatori a fost mai mic. Însă au fost profesioniști care au venit cu cerințe clare, cu obiective sau chiar volume foarte bine definite. Au fost mai puțini cei care întrebau întâi cât costă, interesându-se mai degrabă de ceea ce face echipamentul și cu ce este diferit de altele. Noi am avut și noutăți: un echipament Ricoh cu a cincea stație de culoare ce tipărește cu alb sau cu tonner incolor (un fel de lăcuire selectivă) ce a plăcut foarte mult vizitatorilor, dar regina a fost imprimanta latex Ricoh cu lățimea de 1,6 m.

Adrian Ghinguleac, General Manager la Algernon
În acest an, Algernon a participat pentru prima dată în ultimii cinci ani la Print & Sign, târgul fiind o reușită. Organizarea a fost foarte bună, iar numărul vizitatorilor a fost mai mare decât la ediția precedentă, din câte am înțeles. Am avut două standuri care s-au bucurat de apreciere și vizitatori pe măsură. Iar la standul „Car Wrapping Area” am organizat evenimentul Colantorul Anului care s-a bucurat de mare succes și pe care dorim să-l organizăm în fiecare an de acum înainte.

Cornel Păuna, director general la Dacora
Pentru noi, Print & Sign 2015 a fost unul cu foarte multe discuții pe care sperăm să le concretizăm în contracte în următoarea perioadă. Ne bucurăm pentru interesul manifestat de vizitatori față de mașinile de tăiere de la Summa, pentru imprimanta flatbed UV de la Jetrix, dar și pentru cele de textile de la Epson, în special cea pe sublimare (Epson 9200) și cea de tipărit tricouri. Pentru ultimele echipamente am închis câteva contracte chiar în perioada târgului.

Andrei Ghişe, General Manager la RSI Profi Grup
Din punctul meu de vedere, târgul din acest an a fost foarte prost. În primul rând perioada a fost prost gândită. Cred că ar trebui organizat undeva în lunile martie – aprilie sau cel târziu în mai. Poate de aceea nu prea am avut vizitatori. Au fost mult mai puțini decât anul trecut, dar cei care au venit erau interesați de achiziții, însă nu au bani. Toată lumea se bazează pe fondurile europene.

Levente Szakács, Managing Partner la Pergamon
Cred că la ediția din acest an a Print & Sign a fost cea mai bună participare pe care am avut-o până acum. Nu am avut un volum mare de vizitatori, dar calitatea lor a fost foarte bună. Am discutat cu mulți care știau despre ce vorbim și ce vor. Am purtat mai multe discuții foarte avansate pe care le vom concretiza în contracte după încheierea târgului.

Florin Dreossi, Managing Director la Paper Art
Am participat în acest la târg pentru că am făcut-o și anul trecut când a fost unul bun. Poate a fost așa pentru că venea după doi ani și poate că piața cere un târg o dată la doi ani și nu la unul. Cred că ar fi fost important să fie adunate toate firmele la un loc, așa cum s-a întâmplat anul trecut în pavilionul central. Și din punct de vedere al calității vizitatorilor mi s-a părut că a fost înregistrată o scădere semnificativă. În afară de cei care ne știau produsele, ceilalți căutau materiale promoționale foarte ieftine. Noi am venit cu o gamă lărgită pe nișa noastră de materiale naturale reciclate și reciclabile. Am extins gama și am intrat cu produsele pe retail, fiind cu ele în Librăriile Cărturești, dar așteptăm să se dezvolte și altele, așa cum se întâmplă în vestul Europei.

Nina Tudor, General Manager la Unika
Ediția din acest an a fost un târg de succes pentru noi. Am venit cu soluții de personalizare inovatoare și cu o tehnologie nouă și unică în România de confecționare a coperților cu colț rotund. Clienții au reacționat foarte bine pe acest gen de produse. Sperăm ca feedback-ul de după târg să fie unul pozitiv. Am avut parte de o prezență bună a vizitatorilor, atât de la agenții de publicitate, cât și de la clienții finali.

Niculae Negre, CEO la Eurobusiness
Participăm pentru prima dată la un astfel de eveniment și nu avem termen de comparație. Dar pentru noi a fost un succes deoarece am avut multe întâlniri și conexiuni noi. A fost o ocazie foarte bună pentru noi să ne facem cunoscuți și să arătăm pieței că de peste 15 ani realizăm ambalaje și o paletă largă de alte produse de cea mai bună calitate. Am avut vizitatori care și-au manifestat interesul de a ne vizita și la fabrică pentru a ne cunoaște mai bine, ceea ce ne-a bucurat.

Cătălina Cârstea, Marketing Manager la Leykom
Am fost plăcut surprinși pentru că nu ne așteptam la un flux așa mare de oameni la standul nostru. Au fost foarte interesați și implicați în demonstrațiile pe care le-am făcut: de colantare și de print. Și organizarea a fost bună; ne-au ajutat foarte mult. Noi nu am simțit că târgurile încep să descrească din punct de vedere al traficului, așa cum se spune. Am simțit o creștere în ceea ce privește clienții interesați de achiziții și urmează să încheiem contracte după târg.

Ruxandra Oprea, Marketing Manager la eKarioka
Pentru noi târgul a fost peste așteptări. Ne-am atins obiectivul de a promova premiera pe care o oferim pe piața tipografică românească: mostrare de print pe hârtii și cartoane speciale. Avem în stoc cea mai mare astfel de gamă din țară. Vizitatorii au manifestat un interes foarte mare pentru această gamă, fapt care ne bucură. În plus, am reușit să transmitem avantajele pe care le oferim resellerilor.

Izabelle Tudor, Marketing Manager la Italex Print
Ediția de anul acesta a Print & Sign a fost una bună, dar puțin mai slabă decât cea precedentă. Numărul vizitatorilor a fost mai mic decât cel de anul trecut, în schimb interesul lor a fost mare pentru produsele pe care le oferim. Printre altele, am adus colecția nouă de agende pentru 2016. Din păcate, au fost foarte puțini expozanți în cadrul Gift Show.

Titus Iuliu Biro, General Manager la Antel
Din punct de vedere al organizării, Print & Sign 2015 a fost foarte slab: puțini vizitatori și de slabă calitate, lipsa indicatoarelor de direcționare. Sper ca următoarea ediție să fie organizată și mediatizată mai bine.

Gheorghe Nistor, director general la NIS Electronics
Nu sunt mulțumit de numărul de vizitatori, dar asta nu înseamnă că este vina organizatorilor. Au fost puțini și mai ales cei de bună calitate. Am semnat un singur contract la târg cu un client mai vechi.

Ionuț Șișu, director general la Adline Solutions
Suntem mulțumiți de participarea la această ediție a târgului. Am venit cu un nou concept de stand care a fost foarte bine primit de clienți. Ne-am atins scopul de a avea întâlniri cu clienții care ne cunosc. Față de anul trecut am simțit o scădere ușoară a numărului de vizitatori, în schimb calitatea lor a fost foarte bună. Ne punem mari speranțe în ediția viitoare a târgului care se anunță a fi una regională peste doi ani.

Cezar Croveanu, director general la Sama Consul
Ediția de anul acesta a fost excelentă. Am reușit să vindem toate echipamentele pe care le-am adus în stand. A fost afluență, iar publicul a fost de specialitate. Am fost vizitați de profesioniști cu care am putut discuta aspecte tehnice interesante.

Print&Sign Daily – proudly made by Print Magazin
IMG_1050La ediția din acest an a târgului de profil, echipa Print Magazin a făcut o demonstrație de forță realizând Print&Sign Daily. Astfel, cei care nu au înțeles până acum au putut vedea diferența dintre jurnalism și amatorism, dintre revistă și broșuri, dintre one man show și echipă, dintre venituri și cheltuieli, dintre muncă și plimbare. Prin intermediul acestui proiect am vrut să arătăm, pentru a nu știu câta oară și prin al nu știu câtelea mod, ce înseamnă cu adevărat Print Magazin și ce presupune să faci presă de bună calitate. Pentru a realiza un produs premium trebuie să depui efort și să investești, dar ai nevoie și de susținerea pieței, așa cum am avut noi parte la târg unde Sama Consul a asigurat tiparul pentru Print&Sign Daily, iar Primatehnic – finisarea. Le mulțumim și cu această ocazie!
În afară de noutățile și ofertele speciale oferite de expozanți, în cadrul proiectului nostru zilnic de la Print&Sign 2015 am prezentat și conferințele și concursurile care au avut loc. În plus, am fost prezenți și la Congresul E.C.M.A. (cel mai important eveniment din industria ambalajelor) care s-a desfășurat pentru prima dată în România la Hotel Radisson Blu din București. Așadar, nu ne-a scăpat nimic, chiar dacă unele nu au avut loc în cadrul târgului. Dar iată și câteva cifre pentru a înțelege amploarea proiectului realizat de echipa Print Magazin: șapte oameni, aproximativ 50 de articole, aproape 105.000 de caractere cu spații (42 de pagini de word/2.500 de caractere cu spații – cam cât scriu alții într-un an), peste 600 de fotografii, opt-zece ore de muncă/zi. Ne bucurăm de faptul că expozanții au apreciat efortul și ne-au felicitat.

Niculae Negre, CEO la Eurobusiness
Cred că ați avut foarte mult curaj să realizați proiectul Print&Sign Daily. Nu știu câte redacții ar face față unui astfel de volum de lucru. Este o inițiativă lăudabilă și vă felicit pentru ea. Sper să o puteți susține la fiecare ediție a târgului.

Titus Iuliu Biro, General Manager la Antel
Proiectul este lăudabil și vă felicit pentru efort și pentru inițiativă! Mă bucur că l-ați făcut și sper să repetați isprava și la edițiile următoare ale târgului.

Cornel Păuna, director general la Dacora
O idee foarte bună cu un conținut care aduce multă informație foarte oportună. Am văzut că o citeau foarte mulți vizitatori.

Adrian Ghinguleac, General Manager la Algernon
Consider că proiectul Print&Sign Daily a fost foarte interesant și benefic pentru toți participanții la târg deoarece am fost puși la curent zilnic, în timp real, cu tot ceea ce s-a întâmplat în cadrul târgului.

Izabelle Tudor, Marketing Manager la Italex Print
Ați avut o inițiativă foarte bună prin care au fost prezentate foarte bine oferta și activitățile expozanților. În plus, conținutul editorial, formatul și calitatea tiparului au fost la înălțime. Felicitări că ați reușit într-un timp atât de scurt să selecționați cele mai interesante informații și să faceți un ziar care să fie citit! În afară de catalogul expoziției, pe care îl pune la dispoziție organizatorul, era nevoie de o ediție zilnică unde să fie prezentat ce se întâmplă în cadrul târgului.

Levente Szakács, Managing Partner la Pergamon
Proiectul este excelent. Cred că informațiile proaspete își au locul la un astfel de târg.

Ionuț Șișu, director general la Adline Solutions
O idee foarte bună. Chiar ne lipsea o astfel de revistă. Cred că toți vizitatorii au fost bucuroși să o găsească la târg și să fie informați despre ce se întâmplă. Sper să continuați proiectul și în viitor.

Gheorghe Nistor, director general la NIS Electronics
A fost foarte fain proiectul vostru Print&Sign Daily: calitate bună și conținut bogat. Felicitări!

Cătălina Cârstea, Marketing Manager la Leykom
Foarte bună ideea pe care a-ți avut-o. Mi se pare foarte util că informați publicul despre activitățile care au loc la târg. Mi-au plăcut articolele.

Ruxandra Oprea, Marketing Manager la eKarioka
Proiectul Print&Sign Daily a fost unul foarte bun care a oferit informații relevante despre ceea ce s-a întâmplat în târg.

Cezar Croveanu, director general la Sama Consul
O idee excelentă. Un fel de breaking news al tuturor noutăților din târg pe care îl poți parcurge în câteva minute. Este o reușită foarte mare.