La final de an, piața tiparului pentru ambalaje alimentare sare pragul de 200 miliarde euro.Prognozele de creștere constantă a industriei globale de ambalaje, pentru următorii ani, confirmate de tot mai numeroase studii de piață și prognoze ale institutelor specializate în domeniu, se suprapun tot mai evident pe cerințe legislative naționale, din ce în ce mai restrictive, privind securitatea alimentară. Din aceste motive, specialiștii atenționează asupra faptului că producătorii de ambalaje care nu investesc permanent în tehnologie și nu sunt atenți la soluțiile inovative generate de centrele de cercetare-dezvoltare nu se vor bucura prea mult de cererile venite de pe o piață care însumează afaceri de 720 de miliarde de euro.
Tipăritura „înghite” aproape o treime din piață
Pentru sfârșitul lunii decembrie 2016, se estimează că piața tiparului dedicat exclusiv industriei ambalajelor va atinge cifra de 208,63 miliarde de euro (221 miliarde de dolari SUA), potrivit companiei de cercetare specializată în domeniul tipăriturilor, ambalajelor și hârtiei, Smithers Pira.De menționat că, industria mondială a ambalajelor realizează anual o cifră de afaceri care depășește 720 de miliarde de euro, cu tendință prognozată pentru următoarele decenii de creștere continuă.
Mai bine de 60% din valoarea pieței ambalajelor (ceea ce înseamnă aproximativ 434 de miliarde de euro anual) revine sectorului agroalimentar.Astfel, dacă raportăm estimarea Smithers Pira pentru finalul anului la piața totală a ambalajelor, rezultă că aproximativ 29% revine sectorului de tipărire (pe diverse suporturi, nu doar hârtie și carton). Iar dacă ne raportăm strict la domeniul ambalajelor agroalimentare, piața se împarte practic în două, tiparului propriu-zis revenindu-i 48,07% (…)
Materialul complet îl puteți citi in ediția nr. 75 a revistei Print Magazin