Primul utilaj de ştanţat lansat în noul parteneriat Muller Martini – Kama,...

Primul utilaj de ştanţat lansat în noul parteneriat Muller Martini – Kama, instalat la Sothis Print

464
0
DISTRIBUIȚI

Sothis Print s-a înnoit. Au vrut să crească viteza pe partea de finisare şi au ales o companie cu care au mai lucrat, dar cu un nou reprezentant, Muller Martini. Vorbim de o maşină Kama ProCut, care este un rezultat al parteneriatului Muller Martini Europa de Est – Kama, despre care am scris şi noi la timpul ei. Recent, Muller Martini a preluat de la Heidelberg o serie de operaţiuni, inclusiv cu maşini pentru finisaje, iar noile apariţii pe piaţă nu au întârziat odată ce frâiele afacerii au ajuns în alte mâini. Kama, companie care acum lucrează cu cei de la Muller Martini, a venit pe piaţă după această mişcare strategică având în portofoliu o serie nouă de utilaje caracterizate prin viteză şi flexibilitate sporită faţă de versiunile anterioare.
Marian Ologeanu, director executiv al Sothis Print, ne-a declarat că principalul motiv pentru care noua achiziţie a ajuns în parcul de utilaje al companiei a fost creşterea capacităţii de execuţie la ştanţare în unitatea de timp. „Maşina de ştanţat pe care am achiziţionat-o are o viteză cu 80% mai mare decât vechea noastră maşină de ştanţat Kama. A doua ţintă a fost să putem realiza operaţii de folio pe ambalajele pe care le producem in-house. Să nu mai externalizăm, să avem costuri mai mici şi să putem accesa o piaţă pentru aceste lucrări. În al treilea rând, este vorba despre flexibilitate sporită, adică viteză mai mare de livrare pentru lucrări care au nevoie de această operaţie suplimentară folio. Nicio tipografie în zona în care ne desfăşurăm noi activitatea nu lucrează cu comenzi prestabilite. Sau au lucrări pe perioade scurte. Targetul nostru este să ne achiziţionăm utilaje bune, noi, cu performanţe ridicate, astfel încât rezultatul final să fie simplu pentru client. Cu cost mic şi rapiditate în execuţia lucrării propriu-zise. Utilajul va fi folosit în proporţie de 50 – 60% pentru ambalaje, dar va fi folosit, de asemenea, pentru tipar comercial, lucrări precum broşuri sau pliante, care au nevoie de o acţiune suplimentară de înnobilare a suprafeţei imprimate.”
Referitor la maşina Kama, reprezentanţii Sothis Print ne-au mai făcut câteva precizări: este vorba de primul utilaj vândut în Europa Centrală şi de Est în noul parteneriat Muller Martini – Kama, aşa cum spuneam şi mai sus. Este maşină de ştanţat cu modul de folie la cald (opţional). Acesta se comercializează în trei variante de format : ProCut 53, ProCut 76 şi ProCut 105. Marele atu al utilajului de la Sothis este modulul video CPX de poziţionare a clişeelor, pentru reducerea timpilor de producţie şi alinierea corectă.

Utilajul de la Sothis are modulul de folie şi este varianta ProCut 76.

De menţionat este şi faptul că instalarea reprezintă o premieră, acest utilaj fiind primul de tipul lui instalat în regiunea Europei de Est, în noua formulă Müller Martini – Kama.