Piața mondială a ambalajelor de sticlă va ajunge la 49 miliarde de...

Piața mondială a ambalajelor de sticlă va ajunge la 49 miliarde de euro în 2020

90
0
DISTRIBUIȚI
65% dintre consumatorii europeni sunt îngrijorați de posibilitatea riscului de migrare a produselor chimice din componența materialelor incluse în ambalaj
65% dintre consumatorii europeni sunt îngrijorați de posibilitatea riscului de migrare a produselor chimice din componența materialelor incluse în ambalaj

Industria alcoolului a fost principalul debușeu pentru producătorii de recipiente din sticlă

Sticla, mai precis recipientele din sticlă, constituie o alternativă considerată mai „curată”, nu de puține ori chiar mai sigură în comparație cu plasticul, în special pentru domenii precum cel al producătorilor farmaceutici sau chiar al industriei alimentare. Deși este unul dintre cele mai vechi materiale, sticla nu este și cea mai răspândită în sectorul fabricarii ambalajelor (doar 6,5% din total).

Romulus Cristea

Extremul Orient și Oceania vor deține o treime din piață

Costurile mari de producție și energia consumată în procesul de fabricație (industria este consideratăenergofagă), greutatea și fragilitatea ambalajelor din sticlă, lasă cel puțin deocamdată un avans considerabil plasticului (sub diverse variante: polipropilenă, policlorură de vinil, polistiren, polietilenă tereftalată etc.) utilizat sub forma ambalajelor în industria alimentară.
În următorii cinci ani, piața ambalajelor din sticlă va continua să crească, „într-un ritm modest”, după cum susțin specialiștii marilor companii din domeniul cercetării pieței. Din punct de vedere geografic, o cerere importantă de recipiente din sticlă va veni dinspre țările regiunii Asia-Pacific, regiune care grupează puteri globale emergente, țări cu economii dinamice, care înregistrează ritmul cel mai mare de creștere din lume (China, India, Japonia și Republica Coreea), dar și două treimi din populația săracă a lumii. De asemenea, aceeași zona va concentra, la nivelul anului 2020, mai mult de o treime (35%) din producția de ambalaje de sticlă.

Berea și medicamentele cresc cererea de ambalaje

În 2020, piața mondială a ambalajelor din sticlă va ajunge la 48,6 miliarde de euro (55,2 miliarde de dolari SUA). Pentru comparație, în 2013, piața acestor ambalaje era de aproximativ 35,5 miliarde de euro (40,3 miliarde de dolari).
Potrivit Transparency Market Research, companie de cercetare de piață din SUA, piața globală a ambalajelor din sticlă va progresa „modest”, cu un ritm anual de 4,5%, începând din prezent, până în anul 2020.
Potrivit concluziilor raportului Transparency Market Research, au fost identificați doi factori principali responsabili de majorarea pieței: consumul în creștere de bere în întreaga lume și cererea tot mai mare din sectorul medicamentelor. De asemenea, mai trebuie ținut cont de un aspect: industria alcoolului este cea care a constituit un debușeu important (40% din piață) pentru producătorii de ambalaje din sticlă. Din câte se pare, în perioada următoare, industria alcoolului va continua să crească ceea ce înseamnă că și cererea de ambalaje din sticlă pe acest sector va crește în același ritm.

Capital de încredere pentru sticlă

Argumentul principal vehiculat și invocat, în favoarea utilizării sticlei ca ambalaj în industria alimentară (în locul plasticului), îl constituie încrederea consumatorului. Sticla, utilizată ca material pentru ambalaje a captat cumva un important aport de capital de încredere. Mai precis, sticla are capacitatea de a bloca orice migrare de molecule sau substanțe între conținut și recipient (ambalaj).
Statisticile indică că 65% dintre consumatorii europeni sunt îngrijorați de posibilitatea riscului de migrare a produselor chimice din componența materialelor incluse în ambalaj către alimente. Mai bine de 74% dintre aceștia au apreciat că sticla ar putea fi cel mai sigur material de ambalaj pentru lichidele alimentare (față de 11% pentru materialele multistrat, 6% pentru plastic, 3% în favoarea dozelor din metal și 3% pentru pungă din material plastic în interiorul unei cutii). În general, în Uniunea Europeană, securitatea alimentară a devenit una din principalele preocupări ale consumatorilor.