O privire pe statisticile de pe piaţa de print din Europa

O privire pe statisticile de pe piaţa de print din Europa

244
0
DISTRIBUIȚI

Cristian Faur.

În lume, topurile bogaţilor, analizate atent, ne prezintă o realitate pe care fiecare este liber să o judece în felul lui, însă ea există şi nu poate fi negată: primii opt bogaţi ai planetei au împreună cât restul lumii la un loc. Cel puţin asta susţineau recent colegii noştri de la televiziunile de ştiri. În Uniunea Europeană, 0,2 procente dintre companiile de pe piaţa tipografică generează o cifră de afaceri mai mare decât alte 86,9%.

Dacă data trecută alocam un spaţiu destul de generos unui material privind statisticile industriei poligrafice româneşti din ultimii şapte ani, iată că de data aceasta le vom analiza într-un context mai amplu: le punem lângă cifrele colegilor tipografi din Europa, să vedem cum stăm pe această piaţă în comparaţie cu celelalte ţări care au făcut aceste cifre publice. Am avut la dispoziţie din nou, graţie asociaţiilor de profil din România, o serie de date comparative privind anii 2010 şi 2014. Noi le-am găsit foarte interesante, atât pe ele, cât şi concluziile care se impun după o analiză atentă a lor.

Aşa cum spuneam mai sus, companiile de pe piaţa poligrafică din UE care au de la 250 de angajaţi în sus au împreună o cifră de afaceri de 20,6% din totalul cifrei pieţei, în timp ce organizaţiile cu mai puţin de 10 angajaţi, desi reprezintă nu mai puţin de 86% din totalul angajaţilor, nu reuşesc să depăşească această sumă, oprindu-se la 19,4%. Cifre seci, dar o discrepanţă între cele două categorii care este greu de ignorat. Vestea bună este că firmele medii, care au între 50 şi 249 de angajaţi reprezintă coloana vertebrală a acestei industrii în Uniunea Europeană, din punctul de vedere al cifrei de afaceri, trecându-şi în dreptul lor un procentaj de 30,3% din totalul cifrei de afaceri a pieţei. Deşi datele variază de la ţară la ţară, raporturile rămân cam aceleaşi peste tot pe piaţa comună. O excepţie notabilă din datele avute la dispoziţie este reprezentată de Spania, singura țară în care companiile mici reuşesc să le depăşească pe celelalte categorii din punctul de vedere al cifrei de afaceri….studiul integral il puteti citi in editia tiparita.