Ne vedem în târg(uri)

Ne vedem în târg(uri)

52
0
DISTRIBUIȚI

Toamna asta e un adevărat festival de evenimente. Toată lumea deschide uşile showroom-urilor sau ia ce are mai frumos prin birou şi prin hale şi merge cu el la târguri, dacă nu cumva merge la târguri în calitate de client. Nu doar târgurile şi expoziţiile au loc în această perioadă, fireşte. Există conferinţe, prezentări, sesiuni demo şi nu în ultimul rând, petreceri în toată regula. Pentru că, după 26 de ani de capitalism mioritic, tot mai multe companii împlinesc un număr rotund de ani de activitate şi, de ce să n-o spunem, de succes. Aşa că motive de deschis şampanii ar fi.

Motivul cel mai important de bucurie pentru noi este acela că vedem această industrie, locală şi internaţională, arătând ce poate. Împreună. Un lucru destul de greu de găsit într-o piaţă mai ales cum e cea românească, în care coeziunea e pasăre rară. Iar industria poate multe şi le şi face. Şi creşte frumos, ceea ce vă dorim şi dumneavoastră în continuare. Credem, aşa cum spuneam şi în trecut, că şi industria poligrafică românească face acelaşi lucru, în ciuda vaietelor că „nu sunt bani”. Creşte. Creşte ea însăşi, dar nu numai. Industria noastră îşi creşte viitorii lideri şi specialişti, graţie iniţiativelor de pregătire şi certificare profesională şi învăţământ postuniversitar din ultimii ani.

Cu aceste întâlniri şi nouă, presei, ne este mai uşor să luăm pulsul pieţei, să ascultăm comentariile specialiştilor şi managerilor, să vedem tendinţele şi să vedem şi celebrul „cum stăm”. Mai ales cum stăm noi, românii. Şi stăm bine. Ştiu, sună naiv. Însă există argumente în acest sens. De exemplu, tipografii români nu ar trebui să aibă niciun complex faţă de cei din Vest. Au, de obicei, cele mai noi tehnologii, au oameni pregătiţi şi talentaţi şi, bineînţeles, au preţuri bune. E adevărat, infrastructura ne omoară pe toţi, adăugând uneori ore sau chiar zile în mod inutil unor termene de livrare, dar asta nu este vina tipografilor. Poate fi vina lor doar faptul că au votat greşit, dar să nu intrăm prea mult în politică, mai ales că, mai nou, politica poate dăuna foarte mult libertăţii.

Spuneam că tipograful român se poate măsura oricând în talent şi cunoştinţe cu cei din ţările dezvoltate. Avem şi dovezi în acest sens de la târgurile internaţionale unde nu puţini români pot fi văzuţi făcând performanţă. Însă aceştia sunt cei care au făcut alegerea corectă: au ales să fie prezenţi la întâlniri şi remarcaţi prin ceea ce fac. Iar gestul lor ar trebui luat drept exemplu de mai mulţi. Pentru că internetul singur nu e suficient. Pentru că nici printul singur nu e suficient. Prezenţa la evenimente unde vin clienţi, parteneri sau simpli vizitatori poate fi şansa la care nu se gândesc destui jucători din industrie, care văd în aceste demersuri doar o corvoadă şi o cheltuială în plus. Dar dacă suntem prezenţi la târg, arătăm în primul rând că existăm. Aşa că vă aşteptăm la târguri!