Importanțe

Importanțe

13
0
DISTRIBUIȚI

Dezinteres pare să fie cuvântul care caracterizează ceea ce ar trebui să fie una dintre cele mai puternice campanii de comunicare anul acesta – campania electorală pentru alegerile europarlamentare. Dincolo de glumele și înțepăturile (și nu de puține ori înjurăturile) auzite sau scrise în spațiul public – legate de politicieni și mesajele lor mai mult sau mai puțin inspirate cu care vor să câștige voturi, parcă nici candidații înșiși nu tratează acest subiect cu seriozitate. Adică, înainte de a vedea dacă previziunile privind absenteismul alegătorilor se confirmă pe 25 mai, e clar că și aici mai e absent ceva – comunicarea.

Dar poate că nu e suficient de important subiectul. Nu negăm, anul acesta se petrec lucruri importante la rândul lor. Alegerile prezidențiale. Sau Cupa Mondială de Fotbal din Brazilia. Sau (de ce nu?) 1 iunie, Ziua Copilului. O fi lumea încă relaxată după sărbătorile de Paște, de 1 mai? O fi vorba de euroscepticism, de “euroignoranță”? O fi fost eclipsată toată campania de scandalul mafiei silicoanelor? Cert este că se vede cu ochiul liber mergând pe stradă: partea de tipar outdoor suferă înainte de acest scrutin electoral. Altădată, nu mai reușeai să vezi semnele de circulație de atâtea bannere și nici stâlpii de atâtea afișe așezate straturi-straturi unele peste altele.

Întrebări ar mai fi. Or fi celelalte alegeri mai importante? N-or mai fi bani de campanie? Or fi hotărât politicienii noștri să taie tocmai acum din bugetele de promovare, la fel cum au făcut, de altfel, și mulți manageri prin anii 2009 – 2010, tăindu-și singuri craca de sub picioare? La ce genii economice sunt, n-ar fi exclus. Iar dovezile că-și bat (și ne bat) cuie în talpă abundă. Nu ei au mărit taxele când au văzut că cele 35 pe care le-au înființat în ultimii doi ani tot n-au reușit să salveze bugetul de probleme din cauza incapacității lor de a colecta?

Dar întrebarea cea mai importantă ar putea fi dacă nu cumva s-or fi săturat și oamenii din industria grafică să lucreze pe promisiuni de la politicieni. Pentru că mulți dintre ei, din ce-am auzit, sunt mințiți când sunt alegeri de două ori: și ca votanți, și ca furnizori. Trebuie să recunoaștem, e greu să-ți vină să te mai implici după ce auzi ce spun alții despre experiențele lor cu politicieni. Și în producție, și în creație. Poate-așa se justifică și calitatea comunicării din campanie, nu doar cantitatea. Nu că oamenii din industria noastră ar fi mult mai interesați când vine vorba să comunice pentru ei înșiși, dar asta-i o poveste pe care o tot spunem.

Însă, dacă tot am ajuns aici, în curtea noastră, să vorbim despre alte lucruri, chiar importante pentru noi: chiar în închiderea ediției debuta la Dusseldorf interpack, târg de la care toată lumea are pretenții și pentru care foarte mulți jucători de pe piață și-au manifestat interesul. Acestui eveniment îi vom dedica un spațiu extins în numărul următor al revistei, dar și întâlnirii ATT de la Sibiu, care se pare că va fi una deosebit de importantă pentru asociațiile care reprezintă industria grafică românească. Nu în ultimul rând, vom relata despre FESPA chiar de la fața locului. În final, vă mai vindem un pont din timp, ca să nu aveți surprize: vă puteți face loc în calendar pentru ediția Print & Sign din toamnă, despre care organizatorii promit solemn că va fi altfel decât a fost vreodată. Așa să ne-ajute Dumnezeu, pentru că e o chestiune importantă să avem și noi, românii, totuși, un târg de tipar al nostru.