Așa cum se știe deja în piață, s-a schimbat de curând conducerea Asociației Producătorilor și Importatorilor de Publicitate (APIIP). Președinte este Zsolt Rudnyanszky, Managing Director la JJDisplays, iar vicepreședinți sunt Cristian Dumitru, General Manager la Z Spot Media, și Camelia Buda, director general la Euroexpo. Aceasta ar putea fi o informație seacă și fără niciun fel de importanță dacă ar fi vorba doar despre înlocuirea unor oameni cu alții. Și dacă nu am fi fost prezenți la Întâlnirea Club APIIP am fi putut crede că așa este. Dar am fost acolo și am văzut atmosfera creativă și entuziastă pe care au creat-o cei prezenți.
Dan CĂLIN
Ceea ce am văzut noi la Întâlnirea Club APIIP a fost un grup de oameni din industrie puși pe treabă și dornici să se implice în proiectele asociației din care fac parte sau din care vor să facă parte. Da, au fost prezenți și câțiva reprezentanți ai unor firme care încă nu sunt membri APIIP, dar s-au convins că merită să fie acolo. Ce și-a propus să realizeze noua conducere APIIP? Obiectivele sunt multe, unele fiind pe termen scurt, iar altele pe termen mediu și lung. Cele pe termen scurt sunt:
– relansarea website-ului apiip.ro ca platformă de informare a publicului țintă cu detalii și noutăți despre cei mai importanți jucători din piața de producție publicitară din România;
– continuarea „Întâlnirilor Club APIIP” cu invitați din domeniu și nu numai, acolo unde vor avea loc networking, prezentări de companii și de produse;
– promovarea asociației (offline, online, social media și evenimente);
– expunerea colectivă cu stand propriu la târguri și evenimente;
– acordarea premiilor APIIP pentru încurajarea creativității, gala urmând a avea loc în cadrul târgurilor de profil (în colaborare cu Euroexpo);
– implicarea membrilor în activitățile asociației prin acțiuni și responsabilități personale;
– obținerea de reduceri și de avantaje directe la produse domestice și servicii de dezvoltare personală pentru cele aproape 500 de persoane angajate în firmele membre APIIP. Realizarea de convenții cu rețele importante de retail pentru a primi discounturi la combustibil, hrană, îmbrăcăminte, servicii de turism și participarea la conferințe sau traininguri.
Obiectivele pe termen mediu și lung pe care și le-a propus asociația să le realizeze sunt: actualizarea bazei de date relevantă pentru toate serviciile de producție publicitară structurată pe criterii simple și clare specifice industriilor reprezentate în APIIP; atingerea cifrei de 40-50 de membri; afilierea cu alte asociații interne (agenții de publicitate, indoor și outdoor media etc.) și externe; asumarea unui rol educativ începând de la manager și până la muncitori, de la elev la student.
Frumos și lăudabil este cum au reacționat cei prezenți la toate aceste acțiuni propuse. La unele au avut îmbunătățiri de adus, iar altele au fost acceptate așa cum sunt. Însă în toate au vrut să se implice și să ajute la realizarea lor, ne-a spus chiar președintele: „Am avut discuții constructive mai mult de patru ore. Persoanele prezente au fost active și implicate, chiar și invitații. Au fost discutate nevoile, așteptările și modurile de implicare ale fiecărui membru în activitatea asociației. Acesta mi s-a părut cel mai mare câștig: avem din ce în ce mai mulți membri care se implică pro bono în proiectele și activitățile asociației. Au fost hotărâte modificările și tendințele noului website, posibile noi surse de venit pentru asociație. Am desemnat persoana responsabilă cu standul asociației de la Corporate Gift Show 2016, precum și cea care va reprezenta APIIP în juriul de la târg, unde vor fi oferite premii participanților. Consider că orice companie din domeniul producției publicitare are nevoie de APIIP exact cum în viața privată are nevoie de un partener de/pe viață.”
Trebuie menționat că au fost prezente în jur de 40 de persoane, membri, invitați și presă de specialitate. Toți s-au implicat în discuții și au avut propuneri interesante. Dacă lucrurile vor decurge în continuare așa cum se previzionează și dacă membrii vor veni în asociație doar să ofere, nu să ceară, APIIP va ajunge să aibă un cuvânt greu de spus în industrie. Și va avea parte de respect și de recunoaștere, așa cum ar trebui să fie văzută orice asociație profesională. În plus, domeniul se va dezvolta armonios și pe baze sănătoase de afaceri. Ceea ce va aduce beneficii importante membrilor APIIP.