Cum s-a ajuns la sigla 3D a jocurilor Olimpice de la Rio?

Cum s-a ajuns la sigla 3D a jocurilor Olimpice de la Rio?

51
0
DISTRIBUIȚI

 

La Jocurile Olimpice și Paralimpice, care au avut loc anul acesta la Rio de Janeiro (Brazilia), am avut parte de ceva inedit din punct de vedere al graficii, în sensul că pentru prima dată logoul oficial al evenimentului sportiv a fost creat și imprimat în trei dimensiuni. Directorul de creație al agenției braziliene Tatil Design spune că s-a gândit inițial că acest lucru ar fi imposibil. Fără niciun feedback, Comitetul Olimpic a cerut un concept de design care să fie aproape gata de imprimare, atunci când au purtat discuții cu Frederico Gelli, cel care a creat logoul Jocurilor Olimpice, după două luni de brainstorming în cadrul agenției, în care s-au colectat idei și gânduri. Rezultatul: un logo care reprezintă cultura vibrantă, energia și veselia Braziliei.Ideea pentru layout-ul final a venit în momentul în care Frederico Gelli înota la Ipanema Beach, una dintre cele mai faimoase plaje din lume. „Am făcut o scufundare, iar când m-am întors la suprafață am văzut dealurile și munții din jurul orașului. Rio de Janeiro este în mijlocul unei grădini parcă sculptate, nu numai de muntele Sugarloaf, dar și de munții care înconjoară orașul. În felul acesta am avut o viziune perfectă în ceea ce privește logoul, care arată oameni ce ajung unii la alții – un semn de ospitalitate al Braziliei”, povestește Gelli.Pentru a aduce aceste idei la viață, a trebuit încă de la bun început să fie gândit un logo 3D. De aceea, chiar și în schițele incipiente logoul poate fi văzut ca un model 3D. Totuși, pentru a nu avea surprize neplăcute, cei din Tatil au lucrat la două proiecte separate: o prezentare grafică 2D și un model 3D. Un alt aspect provocator a vizat tematica. Pe lângă exprimarea diversității celui de-al doilea cel mai mare oraș al Braziliei, experții agenției braziliene de creație au reunit alte 12 teme care se regăsesc în logoul final. Astfel, s-a lucrat nu doar pe latura tehnică a emblemei, ci și pe cea emoțională. „Logoul nostru a trebuit să aibă un efect asupra oamenilor. Cu un logo se poate experimenta, iar acesta poate deveni sculptural pentru un oraș sculptural”, afirmă Frederico Gelli.În ceea ce privește Jocurile Paralimpice, logoul realizează un alt obiectiv: sportivii cu deficiențe de vedere pot experimenta logoul olimpic atingându-l. Logoul 3D multisenzorial a fost imprimat în trei dimensiuni pentru fiecare atlet. „Suntem încântați de faptul că am reușit să combinăm atât de multe lucruri într-un singur produs grafic. Ori de câte ori l-am arătat oamenilor, am primit un feedback diferit. Acesta este cu adevărat un logo făcut pentru a inspira și pentru a simți. Cu toate simțurile”, spune Gelli.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentDESPRE RASTERE
Articolul următorChallenge Days Transilvania 2016