Colaborarea Miyakoshi – Primatehnic dă rezultate

Colaborarea Miyakoshi – Primatehnic dă rezultate

398
0
DISTRIBUIȚI

Daga Printing House, tipografie importantă în Bulgaria şi cu clienţi în destul de multe alte ţări, este primul client de peste Dunăre care a instalat o maşină M.L.P. cu ajutorul specialiştilor de la Primatehnic. Echipa Print Magazin a făcut un drum până în ţara vecină să afle direct de la utilizatori cum se lucrează cu un astfel de utilaj, ce rezultate pot obţine cu el şi cum le-a influenţat business-ul în general.

 

Cristian FAUR

 

Printing-House Daga LLC, pe numele ei complet, este o companie prezentă pe piaţa poligrafică bulgărească din anul 1997. Tiparul offset în coală este activitate de bază în cadrul firmei, activitate pe care o practică de mai bine de 14 ani. Specialitatea casei, pe lângă serviciile de print complete pe care le oferă orice tipografie care se respectă, este producţia de etichete pentru ambalaje de băuturi. Am putea adăuga la specialităţi şi apetenţa conducerii companiei pentru tehnologie modernă, în care nu ezită să investească, fie că vorbim despre tipar, fie despre finisare. Maşinile şi spaţiul de producţie modern, cuplate cu respectul deosebit al organizaţiei pentru cerinţele clienţilor au făcut ca aceştia să apeleze la serviciile Daga chiar dacă provin din țări ca S.U.A., China şi, bineînţeles, Europa.

Am discutat cu Nikolay Dimitrov, General Manager al companiei, despre impactul noii achiziţii asupra companiei. Iată ce ne-a declarat: „A fost o investiţie făcută din fondurile noastre pe de o parte, plus un credit bancar, pe de alta. Nu ne facem probleme cu investiţia, suntem siguri că se va amortiza. Clienţii noştri sunt din zona producţiei de vinuri, dar avem în vedere şi alţii din industriile cosmeticelor, medicamentelor şi alimentară. Această maşină ne oferă o serie de avantaje competitive, putând acum să tipărim la calitate offset pe o mare varietate de substraturi, la preţuri de producţie foarte bune. Putem spune că acest echipament le concurează pe cele flexo în privinţa preţurilor şi a calităţii. Ne gândim să ne extindem pe piaţa europeană. Suntem deja prezenţi acolo, dar vrem să fim și mai bine reprezentați. Până acum am fost capabili să tipărim tiraje mici şi medii, acum avem capacităţi mai mari.

Am investit în capacităţi de producţie în coală pentru clienţii noştri din industria vinului. După o perioadă, lucrurile s-au schimbat pe această piaţă. Clienţii au dorit produse de la maşini în rolă. Aşa că am achiziţionat maşini flexo şi am fost primii din Bulgaria care au putut produce serii mici de etichete, de la 500 la 5.000, având un avantaj competitiv foarte mare ce ne-a adus în scurt timp din ce în ce mai mulți clienţi noi. Apoi, aceiaşi clienţi, satisfăcuţi de etichetele noastre, au dorit tot mai multe tiraje. Încă un motiv să investim în alte utilaje, mai mari. După căutări lungi şi întâlniri cu reprezentanţi ai producătorilor, dar şi vizite pe la diverse tipografii din Europa, am decis că aceasta este maşina de care avem nevoie.

Deși preţul este apropiat de cel al altor maşini offset din acest segment, deci, nu o putem cataloga drept o investiţie mică, credem că aceasta este cea mai potrivită pentru noi. Ea ne deschide orizonturi noi şi ne dă posibilitatea de a lucra cu materiale cu care nu am putut până acum. Investiţia o vom amortiza în maximum cinci ani, iar comenzile deja vin. Asta, mai ales de când le spunem clienţilor că nu trebuie să plătească pentru plăcile offset şi le arătăm calitatea pe care o pot obţine. Dacă am fi mers pe flexo, nu am fi fost diferiţi de restul tipografilor din ţara noastră pentru că majoritatea au flexo.”

După cum vă spuneam într-un articol anterior legat de această companie, Miyakoshi are o istorie care începe în anul 1946, iar utilajele de ambalaje sunt doar o parte (circa 30% din cifra de afaceri) din ceea ce are în portofoliu acest furnizor și inovator de talie mondială. „De când s-a lansat această companie, am dezvoltat tehnologii pentru mașini de print pe baza cerințelor mulților noștri clienți. Folosind ce este mai bun din mașinile noastre și sesizând din timp nevoile pieței, dezvoltăm activ și în timp util produse care satisfac nevoile clientului. Investim cele mai mari eforturi pentru a fi partenerul de afaceri care își asistă cel mai bine clientul în a deveni o afacere de succes”, aceștia sunt termenii în care își descrie compania Toru Miyakoshi.

 

Am vrut să aflăm mai multe şi de la compania care asigură consilierea, vânzarea, instalarea şi relaţia post-vânzare cu clienţii soluţiilor producătorului japonez în regiunea noastră. Daniel Moise, Product Manager la Primatehnic, a avut amabilitatea de a ne oferi mai multe informaţii: „Primatehnic Service S.R.L. oferă atât consultanţă, cât şi service pentru echipamentele Miyakoshi în toată Europa de Est şi nu numai. Inginerii Primatehnic au absolvit diverse cursuri de calificare şi perfecţionare pe perioade cuprinse între una şi trei luni în Japonia la compania Miyakoshi. În prezent, pe piaţa europeană compania Miyakoshi are instalate peste 20 de echipamente M.L.P., iar la nivel global peste 60 de astfel de mașini. Aşa cum am prezentat şi anul trecut, compania Miyakoshi vine cu un echipament destinat în special industriei etichetelor de vin, a celor pentru cosmetice și a ambalajelor pentru alimente.

De ce M.L.P./M.W.L.?

  • Datorită posibilităţii execuţiei tirajelor mici şi medii;
  • Datorită costurilor de producţie scăzute;
  • Datorită calităţii net superioare a tiparului în comparaţie cu tehnologia flexo şi cea digitală;
  • Datorită posibilităţii de schimbare a repetabilităţii, nefiind necesară schimbarea cilindrilor, echipamentul permite printarea imaginilor una lângă cealaltă fără spaţiu între acestea. Datorită acestui lucru, pierderile de material se diminuează considerabil;
  • Datorită nenumăratelor opţiuni de înnobilare şi finisare a etichetelor (laminare la cald şi la rece, serigrafie, emboss, folio, ştanţare etc.);
  • Datorită vitezei de până la 121 metrii/minut şi a repetabilităţii de până la 16”.

 

Primatehnic oferă o gamă largă de produse ale partenerului Miyakoshi, dintre care enumerăm:

– M.W.L. – echipament de tipar waterless semi rotary;

– M.H.L. – echipament de tipar în rolă cu tehnologie sleeve;

– M.V.F. – echipament de tipar rotativ offset;

– M.J.P. – echipament de tipar inkjet pentru etichete.”