Cine (ne) plătește

Cine (ne) plătește

20
0
DISTRIBUIȚI

Dați-ne voie să vă urăm și la început de an la mulți ani, ca să fim siguri că ne citesc și cei care nu au prins ediția din decembrie anul trecut. Și să vă spunem cu această ocazie că sperăm că n-o să citiți acest număr prin primăvară. Pentru că, iată, gerul de afară, care a înghețat, până acum, din păcate, și oameni, și activități se pare că nu a ocolit nici piața tipografică și nici serviciile poștale. Toată lumea a părut că se dezmorțește mai greu la acest început de an, de unde și îngrijorarea noastră că s-ar putea să ne citiți mai târziu decât de obicei în acest prim număr al Print Magazin din 2014. Este o situație care ne face să ne simțim într-o postură destul de delicată față de cei care au plătit să-și vadă reclama în revistă, o situație care se va remedia cât mai curând, pentru că și nouă ne pasă de clienții noștri.

Anul 2013 a fost unul marcat de diverse schimbări în lumea tipografică românească, inclusiv la revista noastră. La pachet cu schimbările au venit, ca de obicei în aceste cazuri, adaptări, poziționări și chiar căutări. A fost un an în care am adresat foarte des pe unde am fost întrebarea “tu ce ai vrea să citești în Print Magazin?”. Ei bine, dragi cititori, suntem în măsură să vă anunțăm unul dintre lucrurile care pentru noi vor fi pe primul plan anul acesta. Totul a plecat și de la feedback-ul din piață, dar și de la niște constatări de bun simț. Am vorbit foarte mult în această revistă până acum despre tipografi, pentru tipografi. Este bine să vezi și ce face celălalt, iar un om deschis apreciază și poate învăța de la exemplele bune, chiar dacă vin de la concurență. Asta, până la un punct.

Pentru că nu concurența ne plătește. Dacă e să ne luăm după vorbele lui Bill Gates, nici măcar patronul nu te plătește. Clientul te plătește. Așadar, una dintre temele centrale pe marginea cărora ne-am propus să lucrăm mai mult anul acesta este chiar aceasta – ce vrea cel care plătește. Ce vrea clientul. Și nu ne referim la intermediari, ci chiar la consumatorul real de soluții tipografice. Cel din marketing, publicitate, edituri, retail și lista poate continua. Ce vor ei de la tipograf? Ce soluții preferă? Ce tiraje? Ce cred ei că poate face tipograful pentru a mări valoarea adăugată a lucrărilor? Știu ei tot ce le poate oferi furnizorul de print? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care cumpărătorul de print ar trebui să răspundă și noi să transmitem răspunsul mai departe .

Aceasta este prima noastră promisiune pentru 2014: vom lucre foarte mult să aducem cele două părți – furnizor și client de print mai aproape unii de alții. Vocea clientului trebuie să se facă auzită, cu atât mai mult cu cât consumatorul de print este cel care plătește.