APIIP a pus la cale anul 2017

APIIP a pus la cale anul 2017

37
0
DISTRIBUIȚI

Cristian Faur.

Colaborarea cu alte entităţi de profil şi cu autorităţile, precum şi agenda târgurilor de anul viitor, printre priorităţi

Veşti din ce în ce mai bune despre fondurile europene

Materiale, echipamente, print, semnalistică, promoţionale, acestea sunt obiectele de activitate declarate de cei de la APIIP atunci când îşi descriu organizaţia. Cea de-a treia şi ultima întâlnire din acest an a membrilor APIIP a avut loc pe sfârşit de noiembrie, în complexul expoziţional Romexpo. Gazde şi moderatori ai evenimentului au fost Zsolt Rudnyansyky, preşedinte APIIP, Cristian Dumitru, vicepreşedinte APIIP şi Camelia Buda, vicepreşedinte APIIP. Printre vorbitori s-au numărat Dragoş Piscociu, director achiziţii NCH Capital, Mihai Costriş, director general Romexpo şi Marius Buiculescu, director general Atip Design.

Un subiect dureros, fondurile europene, abordat la conferinţa de presă ţinută în comun nu demult de APIIP cu ATT şi APRA, s-a discutat şi el chiar în debutul întâlnirii, iar veştile, cel puţin o parte dintre ele, lasă să se întrevadă o rază de speranţă. „S-a discutat atunci despre introducerea codurilor 17 şi 18 pe lista codurilor CAEN eligibile pentru alocarea de fonduri europene pentru exerciţiul 2014-2020. Între timp, am avut succes circa 50%, în sensul că a fost acceptat codul 18, pentru codul 17 încă ne mai luptăm”, a declarat preşedintele Rudnyanszky, ce reprezintă această asociaţie formată din 31 de firme care au împreună 600 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 80 de milioane euro pe an.

Ţinta: exporturile

O realitate devenită mai pregnantă acum, de când cu posibilităţile de achiziţionare de utilaje cu ajutorul fondurilor europene, este aceea că în România există capacitate de print mai mare decât ceea ce poate absorbi piaţa locală în etapa curentă de dezvoltare. Aşa că producătorii români se uită tot mai des peste graniţe, în căutarea unor noi pieţe de desfacere. Pe lângă competitivitatea şi performanţele maşinilor moderne care îi pun pe poziţii egale cu tipografii din Vest, românii mai au nevoie de ceva, iar acel ceva cere timp şi muncă de construcţie: românilor le trebuie un nume, un brand. Asta încearcă şi membrii APIIP să facă mai nou.Una dintre metodele la care au apelat colegii din organizaţie a fost şi este aceea de a fi prezenţi în cadrul evenimentelor, respectiv târgurilor de profil locale şi de peste hotare. O astfel de iniţiativă, în colaborare cu Ministerul Economiei, a fost pe ordinea de zi şi la această şedinţă APIIP, vizând activitatea pe anul următor. Astfel, conducerea APIIP şi-a informat membrii prezenţi la şedinţă că pentru anul 2017 este posibilă deplasarea la un târg important din domeniu, cum ar fi următoarea ediţie FESPA de la Hamburg. Cel mai important aspect adus la cunoştinţa audienţei de către vorbitori este acela că este posibilă decontarea de către Minister a unei părţi importante din bugetul deplasării şi prezentării la târg, fie cu un stand naţional, fie în altă formă de organizare, dacă organizaţia reuşeşte să adune o delegaţie de cel puţin şapte producători români din industria de publicitate. După ce astfel de prezenţe s-au înregistrat şi la alte evenimente de acest gen, dar cu mai puțini reprezentanți, 1-2 delegaţi, iată, în sfârşit, că există perspectiva unei deplasări care să reprezinte mai bine în străinătate asociaţia românească de profil şi chiar industria locală şi potenţialul ei.

2017, un an cu planuri

Dincolo de deplasarea la evenimentele din străinătate, nici problemele locale nu au fost ignorate în cadrul discuţiilor formale din timpul întâlnirii şi informale din timpul cocktailului de după. Un subiect care ne interesează şi pe noi este colaborarea cu alte organizaţii româneşti de profil, precum Asociaţia Tipografilor Transilvania (ATT), iar semnele sunt încurajatoare, începând chiar de la conferinţa de presă comună organizată nu cu mult timp înainte pe tema problemelor întâlnite în accesarea de fonduri europene, de care se făcea vorbire mai sus. Ne-am bucura să vedem pe mai departe o cartelizare a tuturor asociaţiilor din domeniu, poate aşa industria noastră va beneficia de o voce mai puternică şi în ţară, şi în străinătate, pentru că tipografii noştri au nevoie de tot sprijinul şi reprezentarea posibile, atâta timp cât tipografiile din străinătate n-au nicio problemă în a le face concurenţă operatorilor români, iar autorităţile rămân de multe ori surde în faţa problemelor companiilor româneşti.Nu în ultimul rând, în cadrul evenimentului s-a discutat şi despre Print & Sign 2017, despre care a vorbit chiar organizatorul, Camelia Buda, care, aşa cum spuneam şi la început, este şi membru APIIP, chiar în conducere, având calitatea de vicepreşedinte. Aşadar, ce-i aşteaptă pe tipografii români (şi străini) la următorul târg marca Print & Sign? În primul rând, târgul va continua să investească în componenta regională şi internaţională. Asta întrucât Euroexpo şi-a propus să facă din evenimentele organizate dedicat printului de la noi din ţară hub-uri regionale ale industriei de profil şi să atragă cât mai mulţi vizitatori, expozanţi şi nu în ultimul rând, speakeri străini. Cei care fac displayuri vor avea ocazia să îşi măsoare creativitatea şi măiestria în cadrul unui concurs organizat în colaborare cu revista italiană Display. Dacă tot vorbeam de speakeri internaţionali, Camelia Buda ne-a dat o veste bombă: unul dintre invitaţii speciali la Print & Sign 2017 va fi nimeni altul decât Benny Landa, părintele nanografiei.