Antalis a lansat Curious Matter

Antalis a lansat Curious Matter

77
0
DISTRIBUIȚI

Puține sunt lucrurile care reușesc să ne mai surprindă într-o epocă în care tiparul și suportul său tradițional, hârtia, sunt eclipsate din ce în ce mai mult de mediul comunicării electronice. Și totuși, Antalis și fabricantul de hârtie Arjowiggins ne-au impresionat plăcut ieri, 4 aprilie, prin modul în care au anunțat lansarea hârtiei speciale „Curious Matter”. Așadar, ieri am primit de la cunoscutul distribuitor un plic în care, alături de o mostră de tipăritură imprimată pe noua hârtie de la Arjowiggins și obișnuitul comunicat de presă, am regăsit și un cartof ciudat – mic, negricios și cu aspect de meteorit. Care-i legătura dintre această hârtie inovativă, de al cărei aspect tactil deosebit m-am dumirit instantaneu, și cartoful de care aminteam, aflați în cele ce urmează.


Credit foto: Arjowiggins Creative Papers.

„Curious Matter” și legătura cu cartoful

Așa cum se specifică în informarea celor de la Antalis, „Curious Matter” reprezintă o nouă colecție de hârtie, brevetată, care oferă o experiență tactilă, cităm, „nemaiîntâlnită până acum”. Dincolo de tonul PR-istic firesc – puțin overpromissing, zicem noi -, lucrurile sunt destul de aproape de adevăr, cel puțin în ceea ce privește proprietățile suprafeței noului suport din hârtie.

Având o textură rugoasă cu aspect mat, dispusă foarte omogen pe întreaga suprafață, și nuanțe ultra pigmentate, noul tip de hârtie oferă o senzație tactilă care stârnește, într-adevăr, curiozitatea. Pentru că mi-a plăcut caracterizarea prin care fabricantul Arjowiggins pune în evidență atributele hârtiei „Curious Matter”, subscriu că, „la atingere, pare o fuziune aproape imposibilă între nisip și mătase, iar culorile gamei sunt atât de uniforme, de o matitate intensă, dând impresia unei infinite profunzimi. Acestea reprezintă atuuri unice care evidențiază hârtia mai ales în cazul aplicațiilor unde prima impresie este foarte importantă”. Una plăcută, după cum spuneam. Și, pentru că cineva trebuia să fie la originea acestor atribute, acela este cartoful, mai corect amidonul din cartofi – substanța de bază care compune acest material.

Găselnița, dacă-i putem spune așa, nu a picat din cer, ea fiind rezultatul muncii a opt ani de cercetare continuă a laboratoarelor Arjowiggins Creative Paper de a crea noi suporturi din hârtie cu un design inovator și caracteristici unice. Noul suport din hârtie este o parte complementară a gamei „Curious Collection”, deja cunoscută tipografilor și designerilor din întreaga lume de ani buni.

Dincolo de ceea ce spun distribuitorul Antalis și fabricantul francez despre noua hârtie, în opinia mea, de designer, acest suport merită abordat cu încredere pentru o serie de lucrări tipografice, în special pentru cele din segmentul premium. Dacă textura deosebită pe care o are „Curious Matter” merită toți banii, aceasta are și proprietăți de imprimabilitate deosebite, finisarea mată a suprafeței neinfluențând, ca în cazul altor suporturi de tipar cu cretare mată, strălucirea culorilor și nici acoperirea uniformă a cernelii. Fără să fi testat în tipar noua hârtie – sper să am ocazia -, analiza mostrei de pliant pusă la dispoziție de Antalis m-a convins, cel puțin la prima vedere.


Credit foto: Arjowiggins Creative Papers.

În detaliu despre „Curious Matter”

Știința din spatele acestei hârtii este cu un pas înaintea vremurilor, spune Antalis în comunicatul de presă, adăugând că echipa de cercetare-dezvoltare de la Arjowiggins a dezvoltat particule sferice microscopice din amidon crud – produs în industria alimentară – pentru a forma o suprafață texturată curioasă. Rezultatul este o hârtie up-cycled, obținută din resturi, care își ascunde originile sale modeste, cum ar fi deșeurile industriale, în spatele unei finisări vizuale și tactile sofisticate.

Revenind la chestiunile de ordin tehnic, care privesc utilizarea acestui suport de tipar în producție, Antalis ne informează că hârtia „Curious Matter” a fost testată, cu rezultate remarcabile, pe o serie de procedee de imprimare (cu formă și digitale) și înnobilare. Dacă despre capacitatea noi hârtii de a fi tipărită în policromie prin intermediul offsetului ne-am convins din analiza pliantului, amintim că, din cele declarate de producător, „Curious Matter” poate fi imprimată cu rezultate la fel de bune și pe sisteme de tipărire electrofotografice – care folosesc toner uscat (în special pe Xerox iGen 3) -, dar și pe mașini de tipar înalt sau prin serigrafie.

Și la capitolul finisare și prelucrare stă bine noua hârtie de Arjowiggins, aceasta comportându-se foarte bine atât la lăcuire selectivă, ștanțare, aplicare de timbru sec și poleire, dar și în operațiile de prelucrare obișnuite – cum ar fi biguirea, plierea etc. De exemplu, suprafața „Curious Matter”, care se evidențiază prin textura bogată, contrastează foarte bine cu finisarea netedă a unui lac sau a unui folii metalice de poleire. De asemenea, noua hârtie poate fi combinată cu succes și cu alte hârtii din gama „Curious Collection”.


Credit foto: Arjowiggins Creative Papers.

O gamă de hârtii și plicuri pentru o multitudine de aplicații cu succes garantat

Arjowiggins Creative Papers a colaborat încă o dată cu Edelkoort Studio pentru a crea o paletă de hârtii în tendințe, ce se adresează designerilor care au clienți orientați spre anumite sectoare de lifestyle, unde este esențial să te faci remarcat, pornind de la sectorul alimentar, continuând cu cosmetice, până la produsele de lux. Cu cele 4 gramaje (125, 135, 270 și 380 g/mp) și o gamă de plicuri, „Curious Matter” este partenerul ideal pentru orice acțiune de marketing și comunicare cu impact, pentru evenimente sau în cadrul industriei ambalajelor de lux. De exemplu, cartonul de 380 g/mp este perfect pentru o serie de aplicații, de la invitații ce sigur vor atrage atenția și vor lăsa o impresie plăcută până la etichete de haine. De asemenea, hârtia „Curious Matter” de 125 g/mp poate fi cașerată, cu rezultate foarte bune, la aplicațiile de cutii rigide sau pliabile, în special „Goya White” (o nuanță de alb) și celelalte nuanțe deschise. Pentru cei care doresc aplicații mai sofisticate, este bine de știut că noul suport poate fi decupat cu succes și pe sistemele de tăiere cu laser.


Credit foto: Arjowiggins Creative Papers.

Materiale convingătoare pentru tipografi și designeri

“Curious Matter” este cea mai recentă gamă din cadrul „Curious Collection”, care include gamele „Translucents”, „Metallics”, „Skin”, „Touch” și „Cosmic”. Colecția este constant îmbunătățită, fabricantul încercând să depășească limitele științei prin eforturi creative și oferind tipografilor și clienților hârtii originale și neobișnuite.

Pentru tipografi, Antalis pune la dispoziție mostrare ale întregii game „Currious Collection”. Ele includ și noua gamă Curious Matter, precum și o nuanță nouă  – „Nude” -, din faimoasa „Curious Touch Soft”, o potrivire perfectă cu echivalentul din gamele „Curious Metallics” și „Curious Translucents”. Acest mostrar este o demonstrație vie a culorilor și texturilor surprinzătoare ale acestor hârtii.

Pentru designeri, lansarea acestei game este susținută printr-o campanie creativă care să aducă inspirație, având în centru două personaje cel puțin curioase, născute din nestăvilita imaginație a lui Gary Card, o stea în ascensiune pe scena londoneză, designer de costumații și scenarist pentru Lady Gaga.


Credit foto: Arjowiggins Creative Papers.

Istoria din spatele nuanțelor „Curious Matter”

Nuanțele hârtiilor “Curious Matter” au primit denumiri inspirate de cele mai rare soiuri de cartof, care au proprietăți surprinzătoare și culori care evocă cele 7 tonuri ale gamei.
Desirée Red – Numele acestui cartof provine din Olanda și Franța și exprimă foc, pasiune. Se potrivește perfect pentru a anunța un eveniment și orice lansare de la produse de patiserie până la lenjerie.
Adiron Blue – Cartoful Adiron Blue este un cartof hibrid creat de o cunoscută universitate americană și are o nuanță vibrantă de albastru cobalt.